معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه بر لزوم تدوین طرح جامع کاهش تصادفات درون شهری کرمانشاه تاکید کرد و گفت: شهرداری باید بودجه بیشتری برای حفظ جان شهروندان بگذارد.
کد خبر: ۸۱۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰ 23 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مهرداد سالاری کمیسیون ایمنی راه‌های استان با اشاره به افزایش آمار کشته‌های تصادفات درون شهر کرمانشاه که افزایش 63 درصدی را در هشت ماهه امسال نسبت به سال قبل نشان می‌دهد، اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر باید اولویت خود را بر این موضوع قرار دهند و برنامه‌ای با همکاری سایر دستگاه‌ها برای کاهش تصادفات داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه گاهی شهرداری کمبود اعتبارات را برای عدم اجرای طرح‌های ترافیکی مطرح می‌کند، خاطرنشان کرد: شهرداری باید برای حفظ جان شهروندان هزینه کند.

سالاری افزود: شهرداری گاهی ماهانه 14 تا 17 میلیارد تومان برای پرداخت حقوق پرسنلش هزینه می‌کند، اما برای جان یک میلیون شهروندی که در کرمانشاه زندگی می‌کنند بودجه در نظر گرفته نمی‌شود.

وی گفت: بروز تصادف حتی اگر منجر به فوت هم نشود خسارت مالی زیادی به مردم تحمیل می‌کند که باید کاهش یابد.

سالاری در ادامه تدوین طرح جامع کاهش تصادفات درون شهری را اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: این طرح باید مبنای علمی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین خواستار تهیه زیرساخت‌های بهتر برای کنترل ترافیک از جمله نصب دوربین در سطح شهر شد و افزود: وضعیت پل‌های عابر پیاده نیز باید اصلاح شود.

سالاری اشاره‌ای هم به آمار کشته‌های تصادفات در راه‌های روستایی استان داشت و گفت: باید برای راه‌های روستایی استان نیز فکری کنیم.

50 درصد تصادفات منجر به فوت در 100 کیلومتر از راه‌های استان رخ می‌دهد

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه نیز با اشاره به شناسایی 102 نقطه پرحادثه در جاده‌های استان طی هفت، هشت سال اخیر، اظهار کرد: در این مدت کار چندانی بجز آشکارسازی نقاط انجام نشده بود.

وی از اصلاح 15 نقطه پرحادثه استان در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: برای سال آینده نیز اصلاح 16 نقطه دیگر را در برنامه داریم.

مدیرکل راهداری و حمق و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از وجود 30 دوربین ثابت و 30 دوربین سیار سرعت‌سنج در استان هم خبر داد و گفت: 30 دوربین ثابت دیگر را نیز خریداری کرده ایم که به زودی نصب می‌شود.

وی همچنین از در دست اقدام بودن طرح جامع تصادفات برون شهری استان نیز خبر داد.

کرمی با بیان اینکه در سال جاری 9 نفر افزایش تلفات حوادث رانندگی بین شهری داشتیم، افزود: دلیل اصلی این حوادث نیز عمدتا خواب آلودگی یا سرعت بالا بوده است.

وی با بیان اینکه 40 تا 50 درصد تصادفات برون شهری منجر به فوت استان در 100 کیلومتر از راه‌ها رخ می‌دهد، محور بیستون به صحنه، قزانچی به روانسر و قزانچی به کامیاران را از مهمترین این محورها دانست.

48 درصد متوفیان تصادفات درون شهری در بیمارستان‌ها جان باخته‌اند

در ادامه سرهنگ فضل‌الله شیری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه کرمانشاه وضعیت حادی از نظر کشته شدگان تصادفات شهری ندارد، گفت: در این زمینه جزو 13 استان نیمه بحرانی هستیم.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال 106 نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه کشته شدند که این تعداد در سال گذشته 75 نفر بوده است.

وی عمده کشته شدگان را نیز مربوط به مناطقی مانند بلوار جانبازان، بلوار شهید شیرودی و بزرگراه امام خمینی(ره) دانست.

شیری با بیان اینکه 36 درصد از جانباختگان سوانح درون شهری در محل تصادف فوت کرده اند، افزود: 48 درصد هم در بیمارستان و 15 درصد نیز حین انتقال فوت شدند.

به گفته رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه، 83 درصد تصادفات منجر به فوت درون شهری استان نیز مربوط به شهر کرمانشاه است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار