تابناک / جهان‌ساز گفت: تاکنون بیش از ۹۷ درصد مطالبات چای‌کاران پرداخت شده است و مابقی پس از تخصیص اعتبار به حسابشان واریز خواهد شد.
کد خبر: ۸۱۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 23 January 2020

تابناک / جهان‌ساز گفت: تاکنون بیش از ۹۷ درصد مطالبات چای‌کاران پرداخت شده است و مابقی پس از تخصیص اعتبار به حسابشان واریز خواهد شد.

 

پرداخت بیش از ۹۷ درصد مطالبات چای‌کاران/ ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به چای کاران پرداخت شد / کاهش ۱۰ درصدی قیمت چای در بازارحبیب جهان‌ساز رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از پرداخت بیش از ۹۷ درصد مطالبات چای‌کاران خبر داد و گفت: بنابر آخرین آمار تاکنون ۳۳۵ میلیارد تومان از مطالبات چای‌کاران پرداخت و مابقی بعد از تخصیص سهم کارخانه‌ها و دولت به حساب‌ چای‌کاران واریز خواهد شد.


بیشتر بخوانید: پرداخت ۹۱ درصد مطالبات چای‌کاران / ۴ هزار تن چای به بازار‌های هدف صادر شد


رئیس سازمان چای کشور افزود: امسال ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۳۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از چای‌کاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شد که نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.

به گفته جهان‌ساز امسال ۴۵ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۵۵ درصد درجه دو بوده است.

۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به چای‌کاران پرداخت شد

او درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات گفت: بنابر آخرین آمار تاکنون ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به منظور عملیات به زراعی و خرید ماشین‌آلات به چای‌کاران و ۱۷ میلیارد تومان به کارخانه‌ها به منظور سرمایه در گردش پرداخت شده است که بدین ترتیب در ۱۰۷ هزار هکتار از باغات چای عملیات به زراعی انجام شده است.

به گفته رئیس سازمان چای کشور اجرای عملیات به زراعی در بهبود کیفیت برگ سبز چای، چای خشک تولیدی، استحصال درصد چای ممتاز قلم و احیای باغات رها شده نقش مؤثری دارد.

جهان‌ساز ادامه داد: امسال برای احیای ۲ هزار هکتار از باغات رها شده تسهیلات در اختیار چای‌کاران قرار خواهد گرفت و حال باید منتظر ماند و دید که تا پایان اسفند چقدر تقاضا از سوی چای‌کاران برای احیای باغات خواهیم داشت.

او با بیان اینکه مشکلی در فروش چای تولید داخل وجود ندارد، گفت: با توجه به بهبود کیفیت چای و گرایش مردم طی سال‌های اخیر به مصرف چای داخل مشکلی در فروش چای کشور وجود ندارد.

کاهش ۱۰ درصدی قیمت چای در بازار

رئیس سازمان چای کشور افزود: با توجه به کاهش تقاضا برای خرید چای نسبت به ماه‌های اخیر به قیمت چای نسبت به یک ماه گذشته ۵۴ تا ۱۰ درصد در بازار کاهش داشته است.

این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای تصریح کرد: اگر چه پیشنهاداتی در خصوص نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال زراعی آینده داده شده، اما هنوز تعیین تکلیفی در این خصوص صورت نگرفته است و همواره انتظار می‌رود نرخ اعلام شورای اقتصاد به سبب ایجاد انگیزه در میان چای‌کاران کمتر از تورم نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار