معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن استان کرمانشاه از ساخت ۵۰۰ واحد مسکن مهر محرومان در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 23 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس؛شمس الله خدادادی با اشاره به سهمیه ۵۰۰ واحدی استان در ساخت مسکن محرومان اظهار داشت: این واحدها از مصوبات سفر مقام معظم رهبری بوده است.

وی افزود: سهم شهرستان قصرشیرین ۲۰ واحد، جوانرود ۵۴ واحد، کرمانشاه ۳۰۰ واحد، هرسین ۹۶ واحد و سرپل ذهاب ۳۰ واحد است.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن استان کرمانشاه بیان داشت: بر اساس قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن چهار شرط شامل اینکه فرم جیم متقاضیان قرمز نباشد، داشتن شرط تأهل، داشتن شرط حداقل پنج سال سکونت، عدم استفاده از امکانات دولتی نظیر زمین و تسهیلات کم بهره الزامی است.

خدادادی خاطرنشان کرد: درصدد تحویل ۲۰ واحد مسکن در شهرستان قصرشیرین هستیم، همچنین همه ۳۲ واحد سهمیه شهرستان جوانرود به اتمام رسیده است.

وی عنوان کرد: از سهمیه ۳۰۰ واحدی شهرستان کرمانشاه تحویل ۲۶۰ واحد انجام شده و شناسایی متقاضی برای ۴۰ واحد دیگر در دست اقدام است.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: ۳۰ واحد مسکن محرومان در شهرستان هرسین تحویل شده و ۶۴ واحد دیگر در دست اقدام است همچنین در شهرستان سرپل ذهاب ۳۰ واحد تحویل متقاضیان شده است.

این مسئول با بیان اینکه طرح مسکن محرومان ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است، افزود: در این پروژه از تسهیلات مسکن مهر و تسهیلات قرض الحسنه از محل سفر مقام معظم رهبری استفاده شده است.

خدادادی با اعلام اینکه در سنوات گذشته آورده مردم برای اجرای طرح مسکن محرومان صفر بوده است، ادامه داد: در حال حاضر آورده مردم بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است همچنین از ۴۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن مهر، کمک ۱۰ میلیون تومانی بلاعوض بهزیستی و ۱۵ میلیون تومانی بلاعوض بنیاد مستضعفان استفاده می‌کنند.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه این مسکن‌ها با قیمت ارزان در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار می‌گیرد، گفت: زمین‌های مربوطه به قیمت ارزان از اداره راه و شهرسازی خریداری شده و در محلاتی بوده که به خدمات شهری دسترسی خوبی داشته‌اند.

این مسئول با بیان اینکه متراژ مفید این واحدها ۶۰ متر است، عنوان کرد: طرح مسکن محرومان از سال ۹۱ اجرایی شده و تاکنون ۷۵ درصد آن تحقق یافته و ۲۵ درصد باقیمانده دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی است که تا نیمه اول سال آینده به اتمام می‌رسد.

خدادادی درباره طرح مسکن ملی هم گفت: سهمیه استان کرمانشاه برای اجرای طرح مسکن ملی ۱۷۱۴ واحد در ۱۰ شهرستان است که ثبت نام اولیه آن انجام شده و منتظر پالایش ثبت نام شدگان از سوی وزارت خانه هستیم تا نسبت به تشکیل پرونده این افراد در سیستم بانکی اقدام شود.

وی با بیان اینکه اراضی مذکور از اداره راه و شهرسازی تهیه می‌شود، افزود: تاکنون ۶۲۰ واحد جانمایی و نقشه برداری شده تا به محض مشخص شدن متقاضیان کار به سرعت پیگیری شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار