رئیس دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای طرح جامع کارآفرینی در این دانشگاه، اشتغال دانشجویان بدون نیاز به دولت است، گفت: با آموزش‌هایی که در این طرح به دانشجویان داده می‌شود، دانشجو پس از فارغ‌التحصیل شدن می‌تواند به اشتغال بپردازد.
کد خبر: ۸۱۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 15 February 2020

سیدمنصور سیدنژاد اظهار کرد: در راستای حرکت به سوی دانشگاه‌های کارآفرین، از ظرفیت‌های موجود دانشگاه و ظرفیت‌های بین بخشی استفاده کردیم.

وی افزود: در دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان زیست بومی را تعریف کردیم که برای رسیدن به این زیست بوم لازم بود از سازمان‌های بین بخشی از جمله فنی و حرفه‌ای استان استفاده شود. با کمک اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان، مرکز مهارت‌های پیشرفته را تعریف کردیم و در این مجموعه، دانشجو علاوه بر تحصیل و پژوهش، مهارت نیز فرا می‌گیرد و متخصص می‌شود و پس از آن، این مهارت در مراکز رشد و پارک علم و فناوری، تبدیل به ثروت می‌شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان گفت: حدود ۵ ترم است طرح جامع کارآفرینی در دانشگاه اجرا می‌شود. این طرح برای دانشجویان همه رشته‌ها از جمله رشته‌های مهندسی عمران، برق، کامپیوتر، مکانیک، رشته‌های علوم پایه مانند زیست‌شناسی، ریاضی، شیمی، منابع طبیعی، محیط زیست، مرتع و آبخیزداری و جنگل و شیلات اجرا می‌شود.

سیدنژاد با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ایجاد اشتغال نیست بلکه اشتغال‌پذیری است، افزود: حدود ۱۸ درصد از دانشجویان در طرح جامع کارآفرینی پوشش داده شدند و با توجه به اینکه از اجرای این طرح تنها ۵ ترم می‌گذرد و تاکنون هیچ دانشجویی فارغ‌التحصیل نشده است، بنابراین آمار دقیقی از میزان اشتغال دانشجویان وجود ندارد.

وی ادامه داد: هدف اصلی طرح جامع کارآفرینی، اشتغال دانشجویان بدون نیاز به دولت است. با آموزش‌هایی که دانشجو در این طرح می‌بیند پس از فارغ‌التحصیل شدن، می‌تواند به اشتغال بپردازد. البته برخی از این دانشجویان در دوره دانشجویی در حال اشتغال هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان تاکید کرد: خروجی این طرح مرتبط با پارک علم و فناوری است که در نهایت می‌تواند منجر به تشکیل شرکت دانش‌بنیان شود. طرح جامع کارآفرینی دانشگاه صنعتی بهبهان، فاصله موجود میان آموزش دانشگاهی و پارک علم و فناوری را کاهش دهد.

سیدنژاد در پایان گفت: در طرح جامع کارآفرینی، دانشجو در طول تحصیل مهارت‌هایی را به دست می‌آورد که از جمله این مهارت‌ها می‌توان به مهندسی معکوس قطعه‌های صنعتی، مدیریت کسب و کار الکترونیکی، مکانیک خودرو، رایانه کار درجه ۱ و ۲، خانه‌های هوشمند، مدیریت و طراحی فضای سبز، تعمیر لوازم الکترونیکی، کارشناس راهسازی، محاسبات ساختمان، ناظر پروژه ساختمانی، حسابداری و خدمات آموزشی اشاره کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار