مشاور تبلیغاتی عنوان جدیدی در کنار اکثر کسب و کارهای امروزه است، رقابتی شدن فضای کسب و کارها موجب شده تا نقش تبلیغات در آنها محسوس‌تر شود و افرادی که برای رسیدن به اهداف خود از مشاور تبلیغاتی استفاده می‌کنند بازخورد محسوس آن را دیده‌اند.
کد خبر: ۸۱۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 25 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛از سویی صاحبان کسب و کارها تمام تمرکز و انرژی خود را به کارشان اختصاص می‌دهند و نمی‌توانند در مورد تبلیغات نیز به صورت علمی و تخصصی فعالیت کنند اما متخصصانی وجود دارند که تبلیغات را به صورت علمی و تخصصی آموخته‌اند و می‌توانند در کنار کسب و کارها باشند و پیشرفت و توسعه را برای مجموعه آنها رقم بزنند.

در واقع می‌توان گفت مشاوره تبلیغاتی در مسیر موفقیت کسب و کار و پیشبرد اهداف خدمت رسانی و فروش بسیار تاثیرگذار است.

«میلاد تیرانداز»، مدیر آژانس ارتباطات و تبلیغات «سرآواهنر» در شهر کرمانشاه در گفت و گویی با ایرنا بر همکاری رسانه ها برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از مشاوران تبلیغاتی در کسب و کارها تاکید کرد و معتقد است که تبلیغات به عنوان مقوله ای تخصصی نیاز به نیروهای متخصص و مجرب در راستای نیل به اهداف هر مجموعه ای دارد.

تیرانداز در این گفت و گو به سوُالات ایرنا در ارتباط با لزوم استفاده از مشاور در حوزه تبلیغات پاسخ گفت که مشروح آن در ذیل می‌آید.

به کارگیری مشاوران تبلیغاتی چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟

امروزه تبلیغات نقش بسیار مهم و موثری در میزان فروش و سود و ضرر یک شرکت بازی می کند و عموما نقش اساسی در روند کاری یک شرکت تولیدکننده یا خدماتی دارد.

کسی که می‌خواهد متخصص تبلیغات باشد لازم است کارکردهای مثبت و منفی تبلیغات در محیط کسب و کار و جایگاه تبلیغات در اقتصاد ملی و جهانی را بشناسد تا بتواند فرصت‌ها و تهدیدهای این صنعت را بهتر و دقیق‌تر شناسایی و تحلیل کند.

موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از سازمان ها و شرکت ها در گرو فعالیت های تبلیغاتی آنها است. به طور ساده، تبلیغ راهی برای رساندن پیام به مخاطبان موردنظر تعریف شده است اما مهم این است که چگونه باید تبلیغ کنیم تا به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنیم؟ که در پاسخ باید گفت خلاقیت و ابتکار در ایده و روش تبلیغ است که باعث ماندگاری و موفقیت یک تبلیغ و به تبع آن افزایش فروش یک محصول می گردد و نتیجه مطلوب را حاصل می کند.

جایگاه مشاور تبلیغاتی در میان کسب و کارها اکنون چگونه است؟

مدیران سازمان ها و یا کسب و کارها، حتی موفق ترین آنها، در زمان های مختلف ممکن است با مشکلات گوناگونی مواجه شوند، آنها غالبا وقت و توانایی آن را ندارند که تمامی اصول و لوازم تبلیغات را به صورت حرفه ای اجرا کنند و در راه اندازی برنامه های تبلیغاتی از اشتباهات آن برحذر باشند، در اینجاست که مشاور می تواند به عنوان یک ناظر و همراه بیرونی یاری گر آنها باشد.

مشاور باید بتواند با نگاه از بیرون، نگاه تخصصی و علمی، یافتن مشکلات و چالش های سازمان، با تحقیق و پژوهش، جمع آوری و تحلیل اطلاعات، ارایه راهکار و پیشنهادهای حرفه‌ای و ماهرانه، سازمان را در راستای حل مشکلات یاری رساند و در اجرای راهکارها و راهبردهای مؤثر برای پیشرفت و تعالی و یا رفع موانع و معایب آن تلاش کند.

مشاور تبلیغات باید هم سازمان موردنظر را به خوبی بشناسد هم محصول را، همچنین باید شناخت دقیقی از مخاطبین کسب و کارها داشته باشد و براین اساس سعی کند از دریچه نگاه مخاطب، هر آن چه نیاز دارد را در تبلیغات عرضه کند.

مشاور، یک برنامه و کمپین تبلیغاتی حرفه ای را تدوین و اجرا کرده و سعی می کند صاحبین کسب و کارها را از تمامی اشتباهاتی که در حوزه تبلیغات ممکن است پیش بیاید، برحذر دارد و تبلیغات را براساس اصول آن، طراحی و برنامه ریزی نماید.

مشاور تبلیغات هدایت کننده کسب و کارها است و مشاوران می توانند پشتیبان، مشوق و انذار دهنده ای باشند که به خوبی می شنوند، به خوبی می بینند و با نگاه از بیرون به سازمان و به عنوان یک ناظر بی طرف به بهبود فرآیندها در سازمان یاری رسانند.

کسب و کارها زمانی به مشاور نیاز داند که می خواهند قسمت سخت کار را واگذار کنند یا می خواهند به سازمان روح جدید ببخشند و اینکه می خواهند از ایده های خلاقانه استفاده کنند.

تبلیغات برای تاثیرگذاری بهتر و بیشتر باید چطور انجام شود؟

تبلیغات باید هدفمند و زمان بندی شده باشد و بایستی از اشتباهات رایج برحذر بوده و حداکثر بهره وری و بهره برداری را از برنامه و بودجه تبلیغاتی در کسب و کارها داشته باشد.

باید در انتخاب یک مشاور به نکاتی توجه کرد. مشاور باید در زمینه پروژه تخصص لازم را داشته باشد و در واقع تلفیقی از تجربه و علم تبلیغات را دارا باشد، صلاحیت فنی، حرفه ای و علمی لازم را داشته باشد، مشاور تبلیغاتی شما باید مهارت های مشاوره ای و روش شناسی لازم را برای تحقیق، جمع آوری و آنالیز اطلاعات داشته باشد، مشاوری حرفه ای است که از ارایه راهکارهای فوری پرهیز کند و عجول نباشد، مشاور تبلیغاتی شما باید رسانه ها و کارکرد آنها را بشناسد و درک لازم از هریک را داشته باشد.

مشاور همچنین باید درک درستی از بودجه تبلیغاتی داشته باشد و بودجه بندی در زمینه پروژه موردنظر را باید به شکل حرفه ای انجام دهد، مشاور حرفه ای باید ارزیابی خوبی از تبلیغات و اثربخشی و ثمربخشی آن داشته باشد و بتواند به دقت، این موارد را تحلیل کند و در نهایت اینکه مشاور باید کمپین تبلیغاتی و دیگر برنامه های تبلیغاتی را در زمان مناسب و به صورت مکتوب به شما عرضه کند.

برای اینکه تبلیغ از کارایی و اثربخشی لازم برخوردار باشد لازم است که فعالیت‌های تبلیغاتی براساس یک برنامه تبلیغاتی مناسب انجام پذیرد، داشتن برنامه تبلیغات به کسب و کارها کمک می‌کند تا با پیمودن مسیری درست به نتیجه‎ای قابل قبول دست یابد.

مدیران کسب و کارها نیاز دارند که درکی مناسب از مقوله بازاریابی و تبلیغات داشته باشند و نیز بدانند تبلیغات اساساً یک سرمایه گذاری برای مجموعه آن ها محسوب می شود و حرکت در این مسیر جز با داشتن یک مشاور حرفه ای امکان پذیر نیست.

از مهم ترین مزایای مشاوره تبلیغات در کسب و کارها، باید به ایجاد هماهنگی بین تیم خدمات، منابع بازاریابی و فروش اشاره کرد. در مسیر بازاریابی و فروش، کمک گرفتن از مشاور تبلیغات در کسب و کارها تاثیر زیادی در هدفمندی برنامه فروش دارد و با آنالیز دقیق بازار و نوآوری، بهنرین روش تبلیغ را برای موفقیت در کسب و کار ارایه دهد.

در مشاوره بازاریابی و مشاوره فروش، تعیین راهبردهای بازاریابی، مدیریت ارتباط با مشتری و تولید سرنخ های فروش نتایج خوبی به دست می آید.

با وجود تمام فرصت ها و تهدیدها و زوایای مختلف در مورد مشاوره، واقعیت اینجاست که اکثر رهبران و مدیران موفق در دنیا همواره در طول تاریخ از وجود مشاورانی بهره مند برده‌اند که توانسته اند با همکاری و همفکری مدیران، تأثیرگذاری مناسبی در سازمان برجای گذارند، بنابراین کسب و کارها اگر می خواهند برنامه های تبلیغاتی و برندینگ خود را به صورت حرفه ای و اثرگذار انجام دهند، خود را بی نیاز از مشاور ندانند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار