ایرج صفایی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل تعاون روستایی استان کرمانشاه از فلسفه وجودی تعاونی های روستای و ایجاد فرصت اشتغال زایی این تعاونی ها خبر داد.
کد خبر: ۸۱۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 26 January 2020

ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:شرکت های تعاون روستایی از سال ۴۲ برای رفاه حال کشاورزان تاسیس شدند و در گذشته در وزارتخانه به نام تعاون عمران روستای شناخته وسپس به سازمان تعاون روستایی تغییر نام داد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تشکل های روستایی از جنس روستایی ها،کشاورزان، زنان و تمام مشاغل روستایی را تحت پوشش قرار میدهدو در راستای خدمت رسانی به اعضا و روستاها که درگذشته در قالب تامین کالاهای مورد نیاز از قبیل برنج،روغن،شکر،قند و غیره.با قیمت مصوب بین روستائیان توزیع می کرد. و در حال حاضر این تعاونی ها وظیفه خدمت رسانی، تامین و توزیع نیازهای کشاورزان از قبیل کود، سم، بذر و غیره در فصول مختلف سال را بر عهده دارند.

مدیر کل تعاون روستایی استان کرمانشاه در ادامه در خصوص شرکت های تعاونی روستای زنان تصریح کرد:استان کرمانشاه از پناسیل بالای برخوردار است و صنایع دستی متنوعی دارد،دو شرکت تعاونی روستایی روانسر و کامبادان کرمانشاه با کشت زعفران هر یک از این شرکت ها برای حدود ۵۰ نفر از زنان روستایی اشتغال ایجاد کردند و سال گذشته ۱۴ کیلو زعفران خالص در استان تولید که درصد خلوص آن از زعفران خراسان هم بالاتر است و به قیمت ۱۴ تا ۱۵ میلیون به فروش رسید.

صفایی از میزان سرمایه برای ایجاد تعاونی های روستا خبر داد و افزود:با یک میلیون تومان هم می شود تعاونی را اندازی کرد، دولت نیز کمک های بلاعوض فنی اعتباری اعطا می کند که در سازمان مرکزی فعال شده است و وام های در بخش کشاورزی با توجه به سهم دولت با ۷ درصد برای اجرای طرح های روستایی به تعاونی ها پرداخت می کند.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار