دانش ‌آموزان امروز به عنوان آینده‌سازان فردای کشور با سوالات و ابهاماتی به ویژه در موضوعات دینی مواجهند، همین مسئله آموزش و پرورش و حوزه های علمیه کرمانشاه را برای ارائه پاسخ‌های اقناع‌کننده به این پرسش‌ها و شبهات به فکر چاره انداخته است.
کد خبر: ۸۱۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 27 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مسئولان حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش کرمانشاه امروز(هفتم بهمن) در گردهمایی کمیته همکاریهای این دو نهاد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، در جهت پاسخگویی به این پرسش‌ها و شبهات با هم هم‌پیمان شدند.

به گزارش ایسنا، مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این نشست با اشاره به تعامل خوب حوزه علمیه و آموزش و پرورش، اظهار کرد: پررنگ شدن ارتباطات بین این دو نهاد نقش مهمی در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان فردای کشور خواهد داشت.

یزدان‌پناه از آموزش و پرورش به عنوان نهاد بزرگ تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: فرزندان ایران اسلامی از شش سالگی برای تعلیم و تربیت به مدارس می‌آیند و این موضوع اهمیت توجه به آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در تعلیم و تربیت نسل آینده را نشان می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره به دنبال توطئه‌چینی برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب بوده‌اند، گفت: دشمنان همواره در پی این بوده اند تا انقلاب را از بین ببرند و در همین راستا سال گذشته رسما اعلام کردند که اجازه نخواهند داد مردم چهل سالگی انقلاب را جشن بگیرند، لذا برای مقابله با توطئه‌چینی‌های آنها نیاز به تعلیم و تربیت نسل جوان بر اساس آموزه های دینی داریم.

یزدان‌پناه ادامه داد: باید به تاسی از دین اسلام به دنبال تربیت افرادی باشیم که در مواقع حساس برای حفاظت از میهن در برابر دشمنان این آب و خاک سینه سپر کنند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به نقاط ضعف نهاد آموزش و پرورش داشت و افزود: نمی‌گوییم نظام تعلیم و تربیت آرمانی کار کرده است، قطعا این نظام خطاهایی داشته که با همراهی حوزه های علمیه می توان در جهت رفع این خطاها پیش رفت.

یزدان‌پناه با بیان اینکه تبادل فکری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش قطعا منجر به تعلیم و تربیت بهتر دانش آموزان خواهد شد، از حوزویان خواست تا تجربیات خود را در حوزه های تربیتی در اختیار آموزش و پرورش بگذارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به وجود هفت مدرسه علوم و معارف اسلامی در استان کرمانشاه داشت و افزود: هم اکنون دو مدرسه در شهر کرمانشاه، دو مدرسه در شهرستان سنقروکلیایی و مدارسی در شهرستانهای هرسین، کنگاور و اسلام‌آباد غرب فعال هستند که در تلاشیم تا شرایط را برای راه اندازی این مدارس در دیگر شهرستانها فراهم کنیم.

سید مجتبی موسوی معاون پرورشی، فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه اینکه دستگاه تعلیم و تربیت برای رسیدن به اهداف خود در تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان دست یاری به سوی حوزه های علمیه دراز می‌کند، گفت: تعامل و همفکری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه می تواند نقش مهمی در تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان داشته باشد.

موسوی با تاکید بر ضرورت پیوند بیشتر بین مدارس و مساجد برای تاثیرگذاری بیشتر برنامه‌های تربیتی، برای اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش در مساجد اعلام آمادگی کرد.

موسوی سپس با بیان اینکه آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سال جاری رتبه اول را در حوزه قرآن در کشور کسب کرده، گفت: برای اجرای برنامه های قرآنی در مدارس آمادگی کامل داریم و تنها مشکل موجود در این زمینه مشکلات اعتباری است که اگر اوقاف و سایر نهادها به کمک آموزش و پرورش بیایند، خواهیم توانست برنامه های درخوری را در حوزه های مختلف قرآنی در سطح مدارس استان اجرایی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس با اولویت پاسخگویی به شبهات دانش آموزان، گفت: دانش ‌آموزان امروز با دنیایی از سوالات و ابهامات مواجهند که باید برای پاسخگویی به این پرسش‌ها و شبهات آنها با بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه، انجمن های دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی و ... برنامه‌ریزی شود.

موسوی با اشاره به اعزام 370 مبلغ به مدارس استان در سال جاری، گفت: همچنین 582 مورد اعزام روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس داشته ایم.

حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه های علمیه برادران استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به اعلام آمادگی حوزه های علمیه برای کمک به آموزش و پرورش در برگزاری نشست های تخصصی، گفت: نیروهای توانمند زیادی در حوزه های علمیه داریم که می توانند برای پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان پای کار بیایند، علاوه بر این امکان استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه کشور نیز با اعزام مبلغ فراهم است.

ایرانی ادامه داد: در بین اساتید حوزه‌های علمیه استان چهار نفر حافظ کل قرآن کریم داریم که تجربه های خوبی برای انتقال به دانش آموزان دارند.

وی همچنین برای برگزاری دوره های ضمن خدمت برای فرهنگیان اعلام آمادگی کرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار