مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: همزمان با دهه فجر مشعل گاز ۱۴۰روستای بخش‌های دودانگه و چهاردانگه ساری،سوادکوه و بخش هزار جریب نکا و بهشهر روشن می‌شود.
کد خبر: ۸۱۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ 30 January 2020

گاز رسانی به مناطق کوهستانی و دورافتاده مازندران از مهرماه سال ۹۶ همزمان با بهره برداری از طرح بزرگ خط ۴۲ اینچ دامغان - کیاسر - ساری در دستور کار دولت قرار گرفت و حذف مصرف سوخت فسیلی و پایان دادن به برداشت چوب از جنگل برای سوخت از اهداف گازرسانی به این مناطق اعلام شد.

جعفر احمدپور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که برای گاز رسانی به این روستاها ۴۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، افزود: از آن جایی افتتاح گاز رسانی به ۱۲۰روستای بخش های دو دانگه و چهار دانگه را در پیش داریم ،این که شخص مهندس زنگنه وزیر نفت در مراسم بهره برداری از طرح های گاز رسانی به مرکز مازندران سفر کند، محتمل است.

وی از طرح های گازرسانی به روستاهای مازندران به عنوان بزرگترین طرح دهه فجر امسال استان نام برد و بیان داشت:مازندران اولین استانی است که بیشترین شمار روستاهای دارای نعمت گاز طبیعی را دارد.

بنابراین آمار در حال حاضر از ۵۸ شهر بزرگ و کوچک مازندران، ۵۵ شهر و از ۲هزارو ۸۹۳ روستای استان که قابلیت گاز رسانی دارند ،۲ هزارو ۱۵۱ روستای پرجمعیت از نعمت گاز برخوردارند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اعلام این که ۹۳ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز بهره مندهستند،تصریح کرد: گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در دستور کار قرار دارد.

احمدپور با بیان اینکه ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش شرکت گاز هستند،گفت: گازرسانی به شهر کوهستانی بلده در حال انجام است و شهر گزنگ نیز در دستور برنامه گازرسانی قرار دارد.

استان مازندران ۳میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۵۵درصد در شهرها و مابقی در روستاها ساکن هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار