مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۲۱ پروژه منابع طبیعی در این استان طی ایام دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 01 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر،انشاالله کولانی اظهار داشت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ۲۱ پروژه در سطح استان کرمانشاه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که ۱۹ پروژه افتتاح و دو پروژه کلنگ‌زنی است

وی مساحت کل پروژه‌های مذکور را ۵۸ هزار و ۶۲۹ هکتار اعلام کرد و افزود: اعتبار این پروژه‌ها بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۸۳ میلیون تومان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این ۲۱ پروژه زمینه اشتغال ۴۷ هزار و ۴۳۲ نفر روز را در سطح استان فراهم خواهد کرد.

این مسئول عنوان کرد: اعتبار پروژه‌های مذکور از محل صندوق توسعه ملی تحت عنوان بوم سازگان ناحیه رویشی زاگرس تأمین شده است.

کولانی ادامه داد: در این میان چهار پروژه شامل توسعه جنگل با نهال به مساحت ۱۴۰ هکتار، احیا و غنی‌سازی جنگل با بذر در ۶۰ هکتار، تولید نهال در ۹۰۰ هزار اصله و احداث کمربند حفاظتی به طول ۱۹ کیلومتر مربوط به اسلام آباد غرب است.

وی عنوان کرد: همچنین در سطح شهرستان کرمانشاه عملیات آبخیزداری و آبخوان داری حوزه آبخیز تنگ کنشت به مساحت ۱۵ هزار و ۷۳۶ هکتار و عملیات آبخیزداری حوزه آبخیز مرگ کرمانشاه-ماهیدشت با عنوان قنات معکوس به مساحت یک هزار هکتار اجرا خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تصریح کرد: در شهرستان روانسر پروژه توسعه جنگل با نهال به مساحت ۷۰ هکتار و توسعه جنگل با بذر به مساحت ۱۲۰ هکتار اجرا خواهد شد، همچنین در شهرستان سنقر و کلیایی سه هزار و ۸۰۰ هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوان داری اجرا می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری حوزه شهری شهرستان صحنه به مساحت ۱۰ هکتار و ۳۶۴ هکتار، در شهرستان هرسین نیز عملیات آبخیزداری و آبخوان داری حوزه آبخیز تمرگ با ۲۲۱۴ هکتار اجرا خواهد شد.

وی بیان داشت: در شهرستان قصرشیرین عملیات آبخیز داری و آبخوان داری حوزه مرزی فاز اول به مساحت ۶ هکتار و ۹۷۷ هکتار و در سرپل ذهاب تولید نهال با ۳۰۰ هزار اصله و در شهرستان گیلانغرب توسعه جنگل با بذر به مساحت ۶۰ هکتار از پروژه‌های ویژه دهه فجر است.

کولانی گفت: در شهرستان پاوه احیا و غنی سازی جنگل با بذر به مساحت ۱۲۰ هکتار و اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری حوزه آبخیز تین و زردویی به مساحت ۴ هزار و ۵۹۵ هکتار از دیگر پروژه‌ها است.

وی تصریح کرد: در شهرستان دالاهو چهار پروژه شامل توسعه جنگل با بذر به مساحت ۷۵ هکتار، احیا و غنی سازی جنگل با بذر به مساحت ۶۰ هکتار، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری به مساحت ۱۳ هزار و ۲۳۸ هکتار و جایگزینی سوخت فسیلی آبگرمکن خورشیدی با ۴۰ دستگاه از دیگر پروژه‌ها خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: دو پروژه احداث کمربند حفاظتی اسلام آبادغرب به طول ۱۹ کیلومتر و اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری حوزه مرگ کرمانشاه- ماهیدشت تحت عنوان قنات معکوس به مساحت یک هزار هکتار کلنگ‌زنی و مابقی پروژه‌ها افتتاح خواهد شد.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار