استاندار كرمانشاه بر ضرورت پيشگيري و اطلاع رساني به موقع براي مبارزه با بيماري هاي واگير تأكيد كرد.
کد خبر: ۸۱۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ 02 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازروابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست شوراي پدافند غير عامل اجراي دقيق دستورالعمل مقابله (تشخیص و درمان) براي مبارزه با ویروس کرونا در مرزهای استان را خاطرنشان ساخت و گفت: با تمهيدات انديشيده شده در شوراي پدافند غيرعامل و دانشگاه دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني هم اكنون تیم هاي مراقبت مرزی برای غربالگری مسافران حضور دارند و اقدامات لازم برای امر پيشگيري و مبارزه با این ویروس در حال انجام است.

وي افزود: با توجه به انتظار بجاي مردم از ما براي توجه به اين موضوع در اجراي دستورالعمل ها به همه مسوولين تأكيد شده است كه از ظرفيت هاي اطلاع رساني و آموزشي استفاده شود.

بازوند مشاركت مردم را در اجراي توصيه هاي بهداشتي و پيشگيرانه بسيار ضروري دانست و افزود: اقدامات پيشگيرانه در مرزها بسيار قويتر انجام شود و دستگاه هاي اجرايي ذي ربط موظف هستند مرزها با دانشگاه علوم پزشكي همكاري لازم را داشته باشند.

مقام ارشد استان با بيان اينكه سخنگوي ستاد اطلاع رساني نسبت به توليد محتواهاي آموزش و توصيه هاي پيشگيرانه اقدام خواهد كرد و از با استفاده از ظرفيت هاي رسانه ها نسبت به آگاهي بخشي اقدام خواهيم كرد.

بازوند نقش آموزش و پرورش را در نهادينه شدن فرهنگ پيشگيري و اطلاع رساني يادآور شد و نقش پيشگيري را در شيوع بيماري هاي واگير بسيار مهم ارزيابي كرد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار