با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران؛
مراسم معارفه مدیر کل بهزیستی استان مازندران با حضور شماری از خانواده های معظم شهدا، حانبازان و مقامات کشوری و استانی، پزشکان جراح واساتیدهیات علمی دانشگاهها و همیاران خانواده بزرگ بهزیستی ومعلولان تحت پوشش بهزیستی صبح امروز درساری برگزار شد.
کد خبر: ۸۱۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ 03 February 2020

مراسم معارفه مدیر کل بهزیستی استان مازندران

در جلسه معارفه دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با تاکید بر فعالیت درست در زمینه مشارکت های مردمی تصریح کرد: مشارکت به این منظور از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با نگاهی واحد و جهتگیری درست هزینه ها را کاهش میدهد و مددکار حوزه پیشگیری و درمان میشود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران ، دکتر حسن نژاد با اشاره به سختی های خدمت در بهزیستی گفت: در صورتیکه سیاستگذاریها و برنامه ریزیهای کلان در حوزه آموزش و سلامت عمومی  به درستی محقق نشود، نتیجتا برای سازمان بهزیستی و جامعه هدف آن هزینه زا خواهد بود.
وی افزود: ساده ترین تبعات ناکارآمدی نهادهای آموزشی افزایش استرس جمعی و بروز معضلات اجتماعی خواهد بود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تاکید بر فعالیت درست در زمینه مشارکت های مردمی تصریح کرد: مشارکت به این منظور از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با نگاهی واحد و جهتگیری درست هزینه ها را کاهش میدهد و مددکار حوزه پیشگیری و درمان میشود.
وی خواستار ایجاد اراده جمعی برای کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی شد و افزود: تنوع و گستردگی بیماریهای اجتماعی به گونه ایست که ضرورت دغدغه مندی تمامی نهادها، بخصوص سمن ها و مردم در این حوزه را برای کنترل و کاهش آن دوچندان میکند.
حسن نژاد بسیج عمومی در ذهنیت جامعه برای برخورد با آسیبهای اجتماعی را وظیفه بهزیستی دانست و اذعان کرد: مهمترین ماموریت بهزیستی برچیدن دیوار موجود بین اهداف بهزیستی و سایر نهادهاست تا همگان منابع خود را در راستای بهبود وضعیت اجتماعی  با محوریت آموزش در حوزه پیشگیری و جلب مشارکت ها معطوف نمایند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران ضمن تقدیر از اقدامات دکتر باقری در زمان مسئولیتش گفت: امیدوارم بهزیستی مازندران در سایه مدیریت دکتر گوهردهی پویا تر، فعال تر و اثرگذارتر از پیش ظاهر شود و انرژی های نهفته برای افزایش ظرفیت بهره وری و فرصت سازی برای سازمان و مردم استفاده شود.
 همچنین درادامه این مراسم  دکتر نظم ده در ابتدا  سخنانش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا و تبریک  ایام الله دهه مبارک فجر، با اشاره به خدمات گسترده بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی با واگذاری ۹۳ درصد از فعالیت های خود به بخش غیردولتی یکی از موفق ترین دستگاه ها در خصوصی سازی اعلام شده است.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی از طریق فضا سازی برای احاد مردم به سالمندان، معلولین، بیماران مزمن روانی، کودکان و سایر آسیب دیدگان اجتماعی خدما ت دهی میکند افزود: سازمان بهزیستی بیش از ۴۵ هزار مرکز غیردولتی را توسط موسسات خیریه و بخش غیردولتی در سطح کشور مدیریت میکند که این امر علاوه بر اشتغال زایی گسترده، صرفه جویی کلانی  در هزینه ها را منجر شده است.
نظم ده با تاکید بر خدمات پیشگیرانه سازمان بهزیستی ضمن اشاره به جلوگیری از نابینایی و ناشنوایی بیش از ۳۰۰ هزار نفر طی دو دهه با اجرای طرح آمیلیوپی در سراسر کشور گفت: زمانی بود که بهزیستی برای بکار گیری برخی واژگان مثل بیمار اطلاق کردن معتادین یا توجه به انواع آسیب ها که امروزه در سطح جامعه به درستی مورد استفاده قرار میگیرد، توبیخ و تنبیه میشد.
مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی با بیان اینکه هنوز از وضعیت ایده ال فاصله داریم تصریح کرد: اگر امروز بهزیستی در ارائه بیش از ۱۴۰ خدمت عملکرد مثبتی داشته، نتیجه تلاش کارمندانی است که به گواه آمار مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی جزو کم درآمد ترین کارمندان دولت محسوب میشوند.
وی نیروی انسانی سازمان بهزیستی را یکی از مهمترین نقاط قوت آن دانست و اذعان کرد: خدمت در بهزیستی کار دل و حاصل علاقه قلبی است و کارکنان بهزیستی بسیار کم توقع، اثرگذار و دلسوز به جامعه هدف خدمات دهی میکنند.
مشاور رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه زنگ خطر معضلاتی مثل طلاق و اعتیاد از سالها قبل به صدا درآمده بود خاطرنشان کرد: وقتی امروز صحبت از شیوع کرونا ویروس میشود  همه حالت آماده باش میگیرند اما در قبال بروز بیماریهای اجتماعی شاهد گارد پیشگیرانه نیستیم زیرا در کمال تاسف هنوز سلامت اجتماعی را الویت اصلی در اقدامات پیشگیرانه نمیدانیم.
نظم ده الکترونیکی کردن پرداخت ها به مراکز را یکی از اقدامات مثبت سازمان ارزیابی کرد و افزود: ضروریست تا در جهت شفافیت بیشتر و افزایش سلامت اداری و رضایتمندی مردم استفاده بهینه تری از خدمات دولت الکترونیک داشته باشیم.
وی با اشاره به اجرای بخشنامه تعارض منافع در بهزیستی، این اقدام را در جهت جلوگیری از فساد عنوان و تصریح کرد: از ۴۵ هزار مرکز غیدولتی تحت نظارت بهزیستی ۱۳۰۰ مرکز تحت مدیریت مدیران و کارکنان سازمان در سراسر کشور است که در راستای اجرای بخشنامه تعارض منافع مقرر شد تا افرادی که در تصمیم گیریها موثر هستند یکی از دو جایگاه موجود را برگزینند.
نظم ده در پایان ضمن قدردانی از اقدامات دکتر جمال باقری طی مدت سرپرستی بهزیستی مازندران برای دکتر گوهردهی آرزوی موفقیت کرد و به نمایندگی از دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سامان بهزیستی حکم وی را اهدا نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار