مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مشارکت خیرین در بازسازی مدارس مناطق زلزله ‌زده استان تقریبا به اندازه دولت بود.
کد خبر: ۸۲۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 04 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ازایسنا،مجید یزدان‌پناه  با بیان اینکه بازسازی مدارس مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تاکنون حدود 255 میلیارد تومان هزینه در بر داشته، گفت: 125 میلیارد تومان از این مبلغ توسط خیرین و 130 میلیارد تومان دیگر توسط دولت هزینه شده است.

یزدان‌پناه افزود: در زلزله آبان سال 1396 در مجموع 78 مدرسه در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه تخریب شد، اما با فرصت سازی صورت گرفته تفاهم‌نامه ساخت 230 مدرسه در استان منعقد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: از مجموع تفاهم‌نامه‌های منعقد شده برای ساخت 230 مدرسه با 910 کلاس درس، تاکنون 167 مدرسه با 680 کلاس درس به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز بر اساس تعهد مجموعه نوسازی مدارس استان در صورت تامین اعتبار تا مهر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اشاره ای هم به افتتاح پروژه ‌های آموزش و پرورش در دهه فجر داشت و افزود: به مناسبت دهه فجر 17 مدرسه با 67 کلاس درس به همراه یک استخر در شهر کرمانشاه(برای استفاده دانش آموزان و عموم مردم) افتتاح می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تاکنون یازده هزار کلاس درس در استان با اعتبار 5300 میلیارد تومان به سیستم گرمایشی حرات مرکزی مجهز شده‌، گفت: کار اصلاح سیستم های گرمایشی مدارس در سطح 1524 کلاس درس استان باقی مانده که اکثر این کلاس های درس در مدارس روستایی یک یا چند کلاسه هستند.

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای اصلاح سیستم گرمایشی این مدارس 30 میلیارد تومان برآورده شده که قرار است با تخصیص اعتبار این کلاس های درس تا مهر ماه سال آینده به سیستم های حرارت مرکزی یا بخاری برقی مجهز شوند.

توزیع اعتبار 1.6 میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات هنرستان ها و اجرای طرح حیاط پویا در 744 مدرسه استان از دیگر اقدامات صورت گرفته در مجموعه آموزش و پرورش استان کرمانشاه بود که یزدان پناه به آنها اشاره کرد.

یزدان پناه در ادامه با اشاره به کمک 1.4 میلیارد تومانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان تاکنون، گفت: 260 میلیون تومان از این میزان کمک نقدی است که از طریق فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده های آنها تامین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: قرار است مدیران و موسسان مدارس غیر دولتی شهر کرمانشاه هم یک مدرسه با 500 میلیون تومان اعتبار در استان سیل زده سیستان و بلوچستان بسازند، ضمن اینکه یکی از خیران مدرسه‌ساز نیز که در جریان زلزله در استان کرمانشاه مدرسه ساخته بود، قول ساخت یک مدرسه در استان سیستان و بلوچستان را داده است.

وی در ادامه با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در مجموعه آموزش و پرورش استان برای آموزش دانش آموزان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا، گفت: قرار شده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بروشورهایی در اختیار تمامی دانش‌آموزان استان قرار بگیرد که البته تا آن زمان از طریق مربیان بهداشت و معلم‌ها اطلاع رسانی لازم برای انجام اقدامات پیشگیرانه از طریق دانش آموزان صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار