کرمانشاه- رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از تایید صلاحیت ۱۵۰ کاندیدای مجلس یازدهم در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 04 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ازمهر، محمد ابراهیم الهی تبار با ارائه گزارشی از روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات در هیأت‌های اجرایی اظهار داشت: تعداد ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه ۴۱۲ داوطلب بود که ۳۷۰ نفر آنها آقایان و ۴۲ نفر خانم بودند.

وی با بیان اینکه قبل از بررسی صلاحیت داوطلبین توسط هیأت‌های اجرایی ۲۰ نفر انصراف دادند، افزود: در نتیجه بررسی صلاحیت‌ها در هیأت‌های اجرایی از بین ۳۹۲ نفر داوطلب ۳۴۰ نفر معادل ۸۷ درصد تأیید صلاحیت شدند که در مقایسه با دور قبل (مجلس دهم) حدود ۴ درصد افزایش داشته است.

الهی تبار با اشاره به اینکه قبل از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت نظارت، تعداد داوطلبانی که انصراف دادند به ۳۴ نفر رسید، اظهار داشت: در این مرحله ۱۰ نفر از داوطلبانی که در هیأت‌ها اجرایی رد صلاحیت شده بودند نیز شکایت نکردند که بر همین اساس هیأت نظارت صلاحیت ۳۶۸ نفر را مورد بررسی قرار داد که در نتیجه ۹۱ نفر معادل ۲۴.۷ درصد داوطلبان تأیید صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین گفت: قبل از بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان یک نفر از افرادی که در مراحل قبل توسط هیأت‌های اجرایی و نظارت تأیید شده بود، انصراف داد که شورای نگهبان صلاحیت ۳۶۷ نفر را مورد بررسی قرار داد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه در تشریح روند بررسی صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان اظهار داشت: در این مرحله ۴ نفر از افرادی که در مراحل قبل توسط هیأت‌های اجرایی و نظارت تأیید شده بودند، توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.

به گفته وی، این افراد به استناد "تبصره (۳) ماده واحده قانون لزوم رسیدگی به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف، مصوب ۲۲/۸/۱۳۷۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام" چنانچه نسبت به عدم تأیید صلاحیت خود اعتراض دارند، می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد خود را شخصاً به همراه دلایل و مدارک از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ بهمن (به مدت۳روز) به شورای نگهبان ارائه دهند.

الهی تبار همچنین با اعلام اینکه نهایتاً از مجموع ۳۶۷ نفر، صلاحیت ۱۵۰ نفر معادل ۴۱ درصد توسط شورای نگهبان به تأیید رسیده خاطر نشان کرد: نتیجه بررسی صلاحیت ۳ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس در استان تا کنون (۱۴ بهمن) از سوی شورای نگهبان اعلام نشده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در پایان تاکید کرد: با توجه به نگرانی‌ها نسبت به فضای رقابتی انتخابات، ستاد انتخابات استان رایزنی و پیگیری خود را از طریق وزارت کشور و سایر مراجع ذیربط انجام داده و این پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

الهی تبار افزود: امیدواریم این پیگیری‌ها منتج به افزایش قدرت انتخاب آحاد مردم و جریان‌های سیاسی در استان و حوزه‌های انتخابیه بشود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار