انان با بیان این نکته که این شرکت داروسازی دانمارکی با شرکت‌های دارویی استان فارس نیز همکاری دارد، اظهار داشت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز بزودی اتوبوس دیابت در این شهر با کمک طرف‌های دانمارکی راه اندازی خواهد شد که هدف از ایجاد این اتوبوس این است که این شانس به افرادی که دچار فشار خون یا قند خون هستند داده شود تا همیشه بدن خود را چک و بیماری را کنترل کنند.
کد خبر: ۸۲۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ 04 February 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: عنایت الله رحیمی در دیدار با دانی انان سفیر کشور دانمارک در جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه از سال ۱۳۵۷ با توجه به خواست مردم و بنیانگذار کبیر انقلاب سیاست‌های خارجی بر مبنای دوستی با همه ملت‌ها بنا نهاده است، عنوان کرد: دوستی و صلح میان ملت‌ها همواره پایدار است حتی اگر حکومت‌ها در مسیر این دوستی پایدار نباشند، چرا که عمر دولت‌ها کمتر از ملت‌ها است.
نماینده عالی دولت در استان فارس روابط فرهنگی را اثر گذارترین نوع روابط دانست و افزود: روابط ایران و دانمارک سابقه‌ای طولانی دارد؛ هر چند معتقدیم شناخت دو ملت باید با تقویت روابط فرهنگی بیشتر شود.
استاندار فارس با تصریح اینکه ملت ایران ملتی مستقل، آزادی خواه و انسان دوست هستند، اظهار کرد: ایران همواره ارتباط خوبی با اتحادیه اروپا به ویژه کشور دانمارک داشته و امروز انتظار داریم کشور‌های عضو اتحادیه اروپا دور از فشار‌های دیگران به مصوبات سازمان ملل و تعهدات خود به ایران پایبند باشند.
وی با بیان اینکه ایران‌همواره به تعهدات خود پایبند بوده است، خاطرنشان کرد: بی تردید برهم زدن توافقات و مصوبات بین المللی از سوی آمریکا موجب ایجاد بی اعتمادی خواهد شد.
رحیمی با بیان اینکه ارزیابی ملت ایران از رابطه با کشور دانمارک مثبت است یاد آور شد: این کشور می‌تواند نقش موثری در تحکیم و تقویت روابط ایران و اتحادیه اروپا داشته باشد.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود دراین دیدار به بیان ظرفیت‌های متعدد استان فارس در حوزه‌های گوناگون پرداخت و با تاکید بر اینکه فارس مقیاسی کوچک از ایران است، عنوان کرد: این استان پهناور با ۵ میلیون نفر جمعیت و ۳۶ شهرستان به مرکزیت شیراز در بخش‌های مختلف اقتصادی، گردشگری، کشاورزی، صنعتی، معدنی، دانشگاهی پتانسیل‌های درخور توجه و رتبه‌های برتر در سطح ملی دارد.
وی همچنین به سابقه تاریخی کهن دیار فارس اشاره کرد و گفت: این سرزمین سابقه‌ای به بلندای ۵ هزار سال در تاریخ دارد که ۲۵۰۰ سال از این تاریخ در قالب آثار بزرگی همچون پرسپولیس، نقش رستم، پاسارگاد قابل دیدن و ملموس است.
وجود محور‌های ثبت شده جهانی همچون محور هخامنشی و ساسانی در استان فارس از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد.
وی با بیان اینکه شهر شیراز به عنوان مرکز استان فارس شهر فلاسفه، عرفا، دانشمندان و بزرگان علم و ادب بوده و امروز نیز با دارا بودن بیش از ۱۸۰ مرکز اموزش عالی از جمله دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی قطب دانشگاهی است.
وجود اقلیم چهار فصل در فارس، گرد هم آمدن اقوام و گروه‌های مختلف و اتحاد موجود میان آن‌ها در استان، وجود ۷ فرودگاه که ۳ مورد از آن‌ها بین المللی است و توجه گردشگران به استان فارس به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری از دیگر موضوعاتی بود که دکتر عنایت الله رحیمی در این دیدار به آن‌ها اشاره کرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس به وجود زمینه‌های مختلف برای تقویت همکاری‌ها با کشور دانمارک اشاره کرد و گفت: این روابط می‌تواند در حوزه تبادل دانشجو، سرمایه گذاری‌های مشترک در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، کارخانجات داروسازی، سرمایه گذاری در حوزه انرژی‌های نوین همچون انرژی‌های بادی و خورشیدی... ایجاد شود.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه مجموعه تحت مدیریت او در استان فارس از توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی و توریستی با کشور دانمارک استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: کشور ایران و استان فارس یکی امن‌ترین مکان‌ها برای سرمایه گذاری است.
وی با تاکید بر اینکه با ملت بزرگ و متمدن ایران باید با زبان احترام سخن گفته شود و زبان تهدید و تحریم بی اثر است، اظهار کرد: ملت و حکومت ایران نیز تا زمانی که منافع ملی کشور رعایت شود هیچ مشکلی با دنیا ندارد.
سفیر دانمارک در ایران در ادامه این دیدار گفت: در شیراز و استان فارس ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های اقتصادی و تجاری وجود دارد که می‌توان بر آن متمرکز شد.
وی با بیان اینکه قبل از اعمال تحریم‌های جدید ترامپ، صادرات دانمارک به ایران به بیشترین حد ممکن در سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده بود، گفت: با وجود تحریم‌ها و تاثیر آن بر روابط ایران، اما دانمارک تصمیم دارد که ارتباط خود را با این کشور گسترش دهد.
وی با بیان این مطلب که بخشی از تجارت دو طرفه ایران و دانمارک در پی وجود تحریم‌ها صدمه دیده، افزود: این وضعیت هرگز باعث نخواهد شد که تجارت و مرادوات دانمارک با ایران متوقف شود و علیرغم اینکه بعضی شرکت‌های دانمارکی بر خلاف خواست خود تصمیم به ترک ایران گرفته اند، اما بعضی شرکت‌ها مانند بزرگترین شرکت داروسازی دانمارک تصمیم به ماندن در ایران گرفته اند که نماینده این شرکت نیز اکنون به استان فارس سفر کرده است.
سفیر دانمارک در ایران ادامه داد: بزرگترین شرکت داروسازی دانمارک تا حدود دو ماه آینده تولید خود در ایران را در کارخانه‌ای در کرج آغاز خواهد کرد.
وی اضافه کرد: این شرکت داروسازی دانمارکی انسولین تزریقی و قلمی در ایران تولید خواهد کرد که در مرحله اول محصولات خود را در داخل ایران توزیع می‌کند و در مرحله‌های بعدی تولیدات خود را به کشور‌های همسایه ایران و منطقه صادر می‌کند.
انان با بیان این نکته که این شرکت داروسازی دانمارکی با شرکت‌های دارویی استان فارس نیز همکاری دارد، اظهار داشت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز بزودی اتوبوس دیابت در این شهر با کمک طرف‌های دانمارکی راه اندازی خواهد شد که هدف از ایجاد این اتوبوس این است که این شانس به افرادی که دچار فشار خون یا قند خون هستند داده شود تا همیشه بدن خود را چک و بیماری را کنترل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار