مسؤول فرهنگی اداره اوقاف ناحیه یک شهرستان کرمانشاه گفت: این شهرستان ۱۰۹ مورد موقوفه متصرفی و ۱۲ مورد موقوفه غیرمتصرفی دارد.
کد خبر: ۸۲۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 05 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،محمد‌رسول واحدی با اشاره به اهمیت موضوع وقف، اظهار داشت: در شهر کرمانشاه 109 مورد موقوفه متصرفی و 12 مورد موقوفه غیرمتصرفی (موقوفه‌ای که توسط خود وقف کننده اداره می‌شود)، وجود دارد.

وی افزود: همچنین در شهر کرمانشاه و حومه در مجموعه ۴۵ هزار رقبه( واحد شمارش موقوفه) داریم.

مسؤول فرهنگی اداره اوقاف ناحیه یک شهرستان کرمانشاه بیان کرد: طبق آمار 75 درصد از مردم یا از تعریف وقف بی‌اطلاع هستند و یا یک تعریف غلط و حداقلی از آن دارند.

وی با بیان اینکه در کشور ما 700 نوع نیت وقف در زمینه‌های درمانی، فرهنگی، اجتماعی و... وجود دارد، ادامه داد: وقف مصداق‌های فراوانی دارد و ما در اداره اوقاف بحث وقف اموال را مدیریت می‌کنیم.

واحدی با اشاره به جایگاه ویژه وقف در گذشته، تصریح کرد: متاسفانه موضوع وقف در حال حاضر آن نمود و نمادی را که باید داشته باشد، ندارد و لازم است فرهنگ وقف احیا شود.

وی گفت: افراد با وقف اموال به جای یک کار حداقلی و زودگذر یک اثر و مانور دراز مدت از خود به جای می‌گذارند و افراد بسیار بیشتری از فواید آن استفاده می کنند.

این مسؤول با بیان اینکه عواید حاصل از وقف باید در همان زمینه‌ای که شخص وقف‌کننده نیت کرده است هزینه شود، عنوان کرد: در کشور وقف اموال در بعضی نیات اشباع شده است و امروزه نیاز اصلی در زمینه وقف اموال، وقف به نیت بحث تهیه دارو و درمان و کمک به نوعروسان نیازمند، است.

واحدی با بیان اینکه به‌دنبال آن هستیم که واگذاری اداره امور موقوفات را به خود افراد وقف‌کننده تحویل دهیم، گفت: امروزه بحث اوقاف مشارکتی را دنبال می‌کنیم یعنی اینکه یک گروهی از افراد با مشارکت با هم یک جایی را وقف کنند خودشان نیز اداره امور آن را برعهده بگیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار