رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه گفت: ارتقای رتبه ۱۰ رقمی کرمانشاه از رتبه ۱۷ کشوری به هفتم در زمینه پرداخت تسهیلات به استعداد‌های برتر از دیگر دستاورد‌های این بنیاد طی سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۸۲۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 10 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس ، آوات طاهرپور با اشاره به دستاوردهای بنیاد نخبگان استان کرمانشاه، اظهار داشت: طی سال گذشته با توجه به نیازهایی که در ارتباط با سند راهبردی کشور در امور نخبگان وجود داشت، بنیاد نخبگان استان یک طرحی به نام طرح «هیوا» را به بنیاد علمی نخبگان ارائه داد.

وی در خصوص معنی هیوا، گفت: این کلمه یک کلمه کردی و به معنی امید و آرزو است که در حقیقت این اسم در مناطق کردنشین تبعیض جنسیتی ندارد.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه در توضیح تکمیلی طرح هیوا، اضافه کرد: طرح هیوا برگرفته از عبارت هدایت، یاری و واکاوی استعدادهای برتر است، یعنی تمام آئین‌نامه‌ها و اهداف سیاست‌های بنیاد در قالب این طرح در استان بومی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای این منظور با حمایت استانداری تمامی فرمانداری‌ها در این امتداد با بنیاد همسو شدند تا بتوانیم تمامی سیاست‌ها و اهداف بنیاد را در اقصی نقاط استان اجرا کنیم و بتوانیم استعدادهای برتر را از اقصی نقاط استان پیدا و به چرخه خدمت به کشور وارد کنیم ضمن اینکه از تمرکزگرایی پرهیز می‌کنیم و فقط به مرکز استان نمی‌پردازیم.

طاهرپور، بنیاد نخبگان استان کرمانشاه را به عنوان دبیر منطقه پهنه غرب کشور معرفی کرد و گفت: استان‌های همدان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان پهنه غرب کشور محسوب می‌شود که کرمانشاه به‌عنوان دبیر این منطقه شناخته شده است.

وی تصریح کرد: هرسال بنیاد ملی نخبگان در راستای شناسایی استعدادهای برتر فراخوان می‌دهد که پس از تحویل مدارک، تعدادی از این افراد مشمول دریافت تسهیلاتی(در زمینه جوایز تحصیلی) می‌شوند.

ارتقای رتبه 10 رقمی کرمانشاه از رتبه 17 کشوری به هفتم در زمینه پرداخت تسهیلات به استعدادهای برتر از دیگر دستاوردهای بنیاد نخبگان استان کرمانشاه بود که طاهرپور به آن اشاره کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار