مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد استان کرمانشاه گفت: 250 زوج دانشجو از استان کرمانشاه در طرح همسفر تا بهشت ثبت نام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۲۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 12 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حجت الاسلام مرتضی جلیلی ، بااشاره به پایان ثبت نام بیست و سومین دوره طرح ازدواج دانشجویی در کشور، اظهارکرد: ثبت نام از زوج‌های دانشجویی که قصد شرکت در این طرح را داشتند، از اول آذر شروع شد و تا 15 بهمن ادامه داشت.

وی تصریح کرد: دراین مدت 250 زوج دانشجو از دانشگاه‌های رازی، آزاد اسلامی، پیام نور، علوم پزشکی، علمی کاربردی و مراکز دانشگاهی غیرانتفاعی استان کرمانشاه در سامانه ازدواج دانشجویی ثبت نام کردند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد کرمانشاه عنوان کرد: دانشجویانی که در این سامانه ثبت نام کرده‌اند، در قالب طرح همسفر تا بهشت از طریق چند کاروان به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

وی یادآورشد: تمامی هزینه‌های اقامت و پذیرایی این دانشجویان در سفر سه روزه به مشهد مقدس برعهده نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور است.

جلیلی افزود: طبق برنامه ریزی‌ انجام شده، برای هرکاروان از زوج‌‎های دانشجو که به مشهد مقدس اعزام می‌شوند، یک مراسم جشن دانشجویی در داخل حرم مطهر گرفته می‌شود. البته هرکدام از دانشگاه‌های استان نیز برای زوج‌های دانشجوی این دانشگاه‌ها جشن‌های جداگانه‌ای می‌گیرند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد کرمانشاه در ادامه یکی از اولویت‌های نهادهای رهبری در دانشگاه‌ها را ترویج ازدواج دانشجویی اعلام کرد و گفت: طبق تحقیقاتی که در یکی دو سال اخیر در کشور انجام گرفته، زندگی‌های حاصل از ازدواج‌های دانشجویی ماندگاری و پایداری بالایی دارند که نشان از موفقیت آمیز بودن این نوع از ازدواج‌ها است.

وی تصریح کرد: در ازدواج‌های دانشجویی فضای شناختی مناسبی برای هر دو طرف بوجود آمده و می‌توان گفت ازدواج دانشجویی ازدواجی بهنگام و با آگاهی نسبی است و طرفین هم در این ازدواج مسئولیت پذیری بالاتری دارند.

جلیلی در پایان گفت: دانشگاه آزاد کرمانشاه برای دانشجویانی که قصد ازدواج دانشجویی دارند، کارگاه‌های آگاهی بخشی ازدواج، مهارت‌های زندگی و مشاوره را برگزار می‌کند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار