مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، امسال مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو استان به حدود ۵۰۰ هزار هکتار برسد.
کد خبر: ۸۲۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 12 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرهاد شریفی  با اشاره به آغاز مبارزه با علفهای هرز در مزارع مناطق گرمسیری استان، اظهار کرد: مبارزه با علفهای هرز در دو سه روز اخیر به دلیل کاهش شدید دمای هوا متوقف شده است.

شریفی اضافه کرد: در صورت وقوع بارندگی ها و در شرایطی که دمای هوا به زیر پنج درجه سانتی‌گراد برود، امکان مبارزه با علفهای هرز مزارع وجود ندارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون مبارزه با علفهای هرز در مجموع در سطح هشت هزار هکتار از مزارع مناطق گرمسیری استان در شهرستان‌های سرپلذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و قسمتهایی از ثلاث باباجانی انجام شده، پیش‌بینی کرد: امسال مبارزه با علفهای هرز در سطح مزارع استان به حدود 500 هزار هکتار برسد.

شریفی سپس با بیان اینکه مبارزه با علفهای هرز در سطح همه مزارع گندم استان انجام می‌شود، افزود: از نظر مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم جزو استان‌های پیشرو هستیم، اما در زمینه مبارزه با علف‌های هرز مزارع جو عقب هستیم و تنها بین 30 تا 40 درصد مزارع سمپاشی می‌شود.

شریفی اضافه کرد: سال گذشته مبارزه با علفهای هرز در سطح حدود 469 هزار هکتار از اراضی زراعی گندم و جواستان کرمانشاه انجام شد.

وی با بیان اینکه اگر با علفهای هرز مزارع مبارزه نشود کیفیت و کمیت محصول به میزان چشمگیری تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، ادامه داد: مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم و جو که جزو محصولات استراتژیک است، اهمیت زیادی دارد و بی توجهی به آن باعث کاهش عملکرد مزارع به میزان حداقل 30 درصد خواهد شد.

شریفی با اشاره به تدارک سم به اندازه کافی برای مبارزه با علفهای هرز در سطح مزارع استان، افزود: هیچ مشکلی برای تامین سم مورد نیاز کشاورزان نداریم.

این مسئول گفت: مبارزه با علفهای هرز از هفته گذشته در منطقه گرمسیری آغاز شده و تا اواخر فروردین ماه در مناطق سرد استان ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار