کد خبر: ۸۲۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 12 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه انتخابات به عنوان یکی از نشانه های دموکراسی مدنی در جوامع مختلف شناخته می شود که مردم در آن فرد یا افرادی منتخب را برای سپردن مسئولیتی مهم به آن ها انتخاب می کنند که در این میان پلیس نقش مهمی در سلامت انتخابات و حضور پرشور آحاد مختلف مردم در این رویداد دارد. 

 براساس این گزارش،برگزاری انتخابات در جوامع مختلف همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده است، آنها در حالی انتخابات را برگزار کرده که ماه ها پیش از برگزاری آن به طور رسمی ساز و کارهای مربوطه را فراهم و تلاش می کنند که زیرساخت های لازم را جهت مشارکت حداکثری فراهم کنند.

مشخص کردن شعبه های اخذ رای، استفاده از نیروی انسانی توانمند، ارائه آموزش های لازم به کاربران و متولیان انتخابات، دعوت از عموم شهروندان و واجدان شرایط رای دادن برای حضور پیای صندوق های اخذ رای و ... از جمله اقداماتی است که باید برای برگزاری یک انتخابات مورد توجه قرار گرفته و شرایط آن فراهم شود.

در این میان یکی از مهمترین زیرساخت های لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم، موضوع تامین امنیت آن است که طبق نظر کارشناسان بر هر موضوع دیگری ارجحیت دارد.

امنیت در انتخابات از زوایای مختلفی قابل بحث است که اگر با چالش روبرو شود می تواند کل اقدامات انجام شده را زیر سوال برده و حتی باعث ابطال آن نیز بشود.

تصور کنیم کاندید یا کاندیداهایی افراد مورد نظر خود را در کنار شعبه اخذ رای مستقر و با ترفندهای خاصی از آراء اکثریت مردم مطلع می شوند، حال زمانی که متوجه شده اند این شعبه که تعداد رای دهندگان بالایی دارد اکثریت آرا به ضررشان است ممکن است دست به سوء اقدامی زده و بخواهند در ادامه روند برگزاری انتخابات خللی ایجاد کرده و یا حتی صندوق هایی را به سرقت ببرند.

این اتفاق حتی اگر در یک شعبه و به تعداد یک صندوق اخذ رای نیز صورت گیرد به طور قطع بر سلامت کل انتخابات اثرگذاشته و علاوه بر زیر سوال بردن این رویداد مهم، در ادامه حضور مردم پای صندوق های رای نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

در این شرایط است که نقش امنیت انتخابات که غالبا نیز بر عهده پلیس قرار دارد مشخص می شود، پلیسی که اگر نباشد هر لحظه احتمال وقوع حادثه همانند آنچه که در بالا ذکر شد می رود و وقوع آن کافی است تا سلامت این رویداد را زیر سوال برود.

41 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد و در این سال ها 37 دوره انتخابات در کشورمان برگزار و مردم با حضور پای صندوق های رای عالی ترین نوع دموکراسی را به نمایش گذاشته اند.

شاید به جرائت بتوان ادعا کرد انتخابات در ایران جزو سالم ترین انتخابات برگزار شده در کل دنیاست و امنیت برقرار شده در شعب اخذ رای به گونه ای بوده که هیچ کس به خود این جرائت و اجازه را نداده که بخواهد خللی در روند برگزاری ایجاد و دست به اقدامات خرابکارانه بزند.

اگر شاهد بوده ایم که انتخابات در ایران و در همه دوره ها پرشور تر از دوره های قبل برگزار شده یکی از مهمترین دلایلش وجود امنیتی پایدار و باثبات بوده که توسط پلیس در همه شعب و حوزه ها ایجاد شده است.

در انتخابات پیش رو نیز که متعلق به یازدهمین دوره نمایندگی مجلس است پلیس جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد که نسبت به برقراری نظم و امنیت جهت حضور پرشور و حداکثری مردم اهتمام ورزیده و از آراء ملت تا زمان اعلام نتایج حراست و نگهبانی کند.

بی شک حضور پرشور و همه جانبه در انتخابات اگر با انتخاب اصلح نیز همراه باشد زمینه توسعه سیاسی و رشد اقتصادی کشور را فراهم کرده و دشمنان را بیش از پیش از دست یابی به اهدافشان باز خواهد داشت.

سرتیپ دوم ستاد "علی اکبر جاویدان" فرمانده انتظامی استان کرمانشاه

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار