معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: ۱۰۰ اثر داستانی از جوانان و نوجوانان این استان به دبیرخانه نخستین جشنواره داستان نویسی فیلمان ارسال شده است.
کد خبر: ۸۲۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 14 February 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛یونس قیطانی افزود: این جشنواره به میزبانی شهرستان آبدانان شنبه ۲۶ بهمن ماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می دهد.

وی ادامه داد: این جشنواره به همت انجمن شعر و ادب نوید با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبدانان و موسسه گل بابونه بهار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هر بخش جوان و نوجوان، داستان کوتاه و بلند به سه نفر اول جوایز نقدی و لوح تقدیر اهدا می شود، اضافه کرد: بخش‌های این جشنواره شامل داستان کوتاه و بلند نوجوان برای سنین (۱۰ الی ۲۰ سال) و داستان کوتاه و بلند جوان (۲۰ الی ۴۰ سال) با موضوع آزاد است.

قیطانی با تأکید بر اینکه بیش از ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، افزود: حق چاپ و انتشار آثار منتخب برای دبیرخانه جشنواره محفوظ است .

وی تصریح کرد: ایجاد جریان رقابت فعالانه در داستان‌نویسی جهت پویایی این هنر ادبی در نسل نوجوان و جوان، تقویت انگیزه امید و علاقه در نسل نوجوان برای تلاش در زمینه داستان‌نویسی و تقویت همگرایی دو نسل جوان و جوان داستان‌نویس در یک رقابت پویا از اهداف برگزاری این جشنواره است.

قیطانی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های هنری و فرهنگی نقش مهمی در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی رشته‌های مختلف فرهنگی، ادبی و هنری در استان خواهد داشت./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار