کد خبر: ۸۲۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹ 15 February 2020

شیخ جمال الدوسری، معاون اوقاف اهل سنت جنوب عراق در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی و همرزمانش که شامگاه ۲۴ بهمن‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با بیان اینکه چهلم سالروز شهدای مقاومت را با قلبی محزون اما با افتخار به مقام رفیع فرماندهان شهیدمان تسلیت می‌گویم، به عزتمندی ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: چگونه امتی که امام علی(ع) را پیشوا و حسین بن علی(ع) را امام خود برگزیند، تسلیم شود و خواری بپذیرد؟ امتی که خداوند آن را چنین وصف کرده است: «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ.»

وی با اشاره به مقام بلند شهدا گفت: فقط پیروان حضرت علی(ع) می‌توانند این معانی بلند ایمانی را درک کنند. ایران اسلامی مفتخر به وجود شهدا و فرماندهان بزرگی همچون مجاهد بزرگ سردار حاج قاسم سلیمانی است، کسی که دشمنان را به شکست کشانید و آمریکا و اسرائیل را به ترس واداشت. این سخن این سردار بزرگ است که‌ گفت: «آمریکا جنگ را آغاز می‌کند، اما این ما هستیم که به آن پایان می‌دهیم.» این فرمانده شهید شجاع، راست گفت و با شهادتش پیروزی بر آمریکا، اسرائیل و حکام خائن عرب محقق می‌شود.

معاون اوقاف اهل سنت جنوب عراق ادامه داد: در ایران اسلامی، فرماندهان بزرگی زیر نظر امام راحل تربیت یافتند؛ امامی که آمریکا را شیطان بزرگ توصیف کرد و ایران همواره در پی رهبران بزرگی حرکت می‌کند که اندیشه پیامبران را محقق می‌کنند.

الدوسری با اشاره به شخصیت والای شهید ابومهدی المهندس، گفت: اینها مردانی بودند که مانند ستون‌هایی بر زمین قدم بر می‌داشتند. مردانی که زندگی و شهادتشان مایه افتخار است. آمریکا تلاش زیادی برای ایجاد تفرقه بین دو ملت ایران و عراق کرد، اما خداوند شهادت این دو فرمانده را مایه وحدت این دو ملت قرار داد. ما یک ملت هستیم، چراکه پیامبر(ص) و امام و راهمان یکی است و شهدای ما، شهدای اسلام هستند.

وی گفت: اینها شهدای دین و مایه افتخار امت اسلام هستند. شهادت، بالاترین درجه کرامت است‌. خداوند را بر این نعمت شکرگزاریم که خون شهدا زنده است. شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس زنده هستند و فکر و جهاد آنها همچنان ادامه دارد. حضرت علی(ع) می فرمایند: «مردان مانند درختان هستند که تنها با میوه و ثمرشان می‌توان آنها را شناخت.» در این امت، مردان و مجاهدان و فرماندهانی هستند که با خون پاک خود، راه آزادی و پیروزی بر دشمن را ترسیم کردند./خبرگزای تقریب

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار