دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از انصراف ۲۶ کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۴۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 20 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهرام سلیمانی با اشاره به انصراف 26 کاندیدا از دور رقابت‌های انتخابات مجلس یازدهم، گفت: در حال حاضر 134 کاندیدا در میدان رقابت برای تصاحب هشت کُرسی مجلس باقی مانده اند.

وی افزود: از مجموع کاندیداهای انصرافی 9 نفر در حوزه انتخابیه کرمانشاه، دو نفر در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو، هفت نفر در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی، دو نفر در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب، چهار نفر در حوزه پاوه، روانسر، ثلاث باباجانی و جوانرود و دو نفر در حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه از ادامه رقابت انصراف داده اند.

سلیمانی با بیان اینکه تبلیغات کاندیداها در ساعت 8 صبح امروز (اول اسفند) به پایان رسیده، گفت: طبق قانون کاندیداها طی 24 ساعت مانده به انتخابات حق تبلیغ ندارند و در صورت مشاهده این تخلفات مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به شروع فرآیند انتخابات مجلس یازدهم از ساعت هشت صبح فردا (دوم اسفند)، گفت: فرآیند انتخابات مجموعا 10 ساعت است و بعد از ساعت 18 روز انتخابات، در صورت ازدحام مردم جهت رای دادن، ساعت انتخابات با دستور وزیر کشور تمدید می شود.

وی افزود: نهایت زمان رای گیری در روز انتخابات ساعت 24 شب است و بعد از این ساعت به هیچ عنوان از کسی اخذ رای صورت نمی گیرد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: سامانه رای گیری به شکلی طراحی شده که ساعت 24 روز رای گیری قفل شده و حتی اگر افراد داخل شعب باشند از آنها رای گرفته نمی‌شود، در همین راستا توصیه میشود افراد در ساعات ابتدایی روز رای گیری به شعب مراجعه کرده و رای خود را به صندوق بیندازند تا با ازدحام جمعیت در ساعات پایانی رای گیری مواجه نشوند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه همراه داشتن "شناسنامه" را برای اخذ رای ضروری دانست و افزود: افراد همچنین باید شماره ملی را نیز همراه داشته باشند و در صورت داشتن کارت هوشمند ملی کار اخذ رای ظرف چند دقیقه و با سهولت انجام می‌شود.

وی از برپایی 1585 شعب اخذ رای در سطح استان خبر داد و افزود: شعب بگونه ای توزیع شده که مردم باکمترین ازدحام جمعیت بتوانند به راحتی رای خود را به صندوق بیندازند.

سلیمانی افزود: در این دوره انتخابات 965 صندوق ثابت و 620 صندوق سیار برای جمع آوری آرای مردمی در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به امنیت مطلوب در استان برای برگزاری انتخابات، گفت: تمامی نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی پای کار هستند تا انتخاباتی سالم و امن در استان برگزار شود.

به گفته سلیمانی در مجموع 32 هزار نفر در این دوره کار برگزاری انتخابات در استان را برعهده دارند.

در این دوره انتخابات 1.5 میلیون کرمانشاهی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 85 هزار رای اولی محسوب می‌شوند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار