یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار با اشاره به موارد ثابت شده‌ای ازبیماری کرونا در ایران، گفت: اصول پیشگیری از بیماری ویروس جدید کرونا با رعایت بهداشت فردی ساده و عملی است.
کد خبر: ۸۲۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 20 February 2020

 به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،بابک صیاد در خصوص بیماری ویروس کرونا، اظهار داشت: موارد از کرونا متاسفانه در کشور ایران نیز گزارش و ثابت شده است، البته این چیز دور از ذهن نبود بیماری بود که سازمان جهانی بهداشت در مورد آن اعلام اضطرار کرده و در واقع همه کشورهای دنیا در معرض گسترش این بیماری هستند.

وی ادامه داد: مواردی از کرونا از قم گزارش شده، 2 مورد مرگ ناشی از این بیماری در این شهر داشته‌ایم، البته مسؤولان بهداشتی و سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم متوجه این مسئله بودند که طی چند روز گذشته مواردی از عفونت‌های تنفسی شدید گزارش می‌شود و به درستی بیماران مبتلا بستری و تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار گفت: همه ما باید از گسترش این بیماری آگاه باشیم، واقعیت این است این بیماری عفونت تنفسی است و از طریق تنفسی انتقال می‌یابد و راه‌های جلوگیری از انتقالش راه‌های ساده و عملی است.

وی اصول پیشگیری از بیماری ویروس جدید کرونا را ساده توصیف کرد و افزود: بهداشت فردی را رعایت کنیم؛ نخستین اصل شست‌وشوی فراوان دست‌ها است، از هر بهانه‌ای برای شست‌وشوی دست‌ها استفاده کنیم چون دست می‌تواند حامل ویروس باشد و بیماری را انتقال دهد.

صیاد با تاکید بر پرهیز از تماس‌های نزدیک از جمله روبوسی و دست دادن، اضافه کرد: فاصله یک‌متر را از کسانی که به نوعی شواهد عفونت‌های تنفسی را دارند، حفظ کنیم؛ بهداشت تنفسی را نیز رعایت کنیم اگر سرفه یا عطسه می‌زنیم حتما از دستمال استفاده کنیم اگر دستمال در اختیار نداریم، منطقه ساعد دست را جلوی دهان و بینی قرار دهیم که ترشحات تنفسی پخش نشود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه متذکر شد: از تماس‌های محافظت نشده با حیوانات چه حیوانات اهلی و چه دام‌ها خودداری کنیم و از غذای سالم و پخته شده استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اگر ضرورت وجود ندارد در جاهایی که تراکم جمعیت زیاد است رفت و آمد نداشته باشیم از سفرهای غیرضروری به مناطقی که به نوعی درگیر این بیماری هستند خودداری شود.

صیاد اظهار داشت: این بیماری اگر چه خطرناک است، اما میزان مرگ‌ومیر آن خیلی بالا نیست مواردی از بیماری‌های سارس و مرس نیز در گذشته با میزان مرگ و میر 10 تا 30 درصدی در رابطه با ویروس کرونا داشته‌ایم، در حالی که مرگ میر ویروس کرونا جدید حدود 2 تا 2.5 درصد گزارش شده است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار در پایان، خاطرنشان کرد: سرایت‌پذیری این ویروس به نسبت سایر کرونا ویروس‌ها که قبلا شیوع پیدا کردند، بیشتر است از این نظر اهمیت دارد و باید حتما برای جلوگیری از آن تمهیداتی داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار