رئیس ستاد انتخاباتی استان کرمانشاه با بیان اینکه استفاده از دستگاه احراز هویت ضریب سلامت انتخابات را بالا می‌برد، گفت: این دستگاه یک آرامش خاطر را برای انتخابات سالم فراهم کرده است.
کد خبر: ۸۲۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ 20 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،محمدابراهیم الهی‌تبار، اظهار داشت: فضایی مناسب را برای حضور مردم در دوم اسفندماه پای صندوق‌های رای فراهم کرده‌ایم.

رئیس ستاد انتخاباتی استان کرمانشاه افزود: دستگاه‌های اجرایی (مدارس، مساجد و...) که شعب اخذ رای در آنجا مستقر است مکلف شده‌اند تمام تمهیدات لازم را برای اخذ رای در مجموعه خود فراهم کنند.

وی در توضیح استفاده از سیستم احراز هویت الکترونیکی، اضافه کرد: هرچه قدر انجام امور کلان به‌صورت الکترونیکی برگزار شود شفافیت کار بیشتر و مانع از دخالت‌های سلیقه‌ای افراد در فرایند می‌شود.

الهی‌تبار ادامه داد: از 25 فرایند انتخابات، 24 فرایند به جزء فرایند اخذ رای به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، یعنی فرایندها به صورت شفاف ثبت و ضبط می‌شود.

وی ادامه داد: افراد واجد شرایط در انتخابات می‌توانند با ارائه کارت ملی و یا کد ملی، تائید احراز هویت خود را دریافت کنند و این دستگاه علاوه بر تایید زنده بودن صاحب کارت ملی و شرایط سنی نشان می‌دهد که در کمتر از یک دقیقه نشان می‌دهد رای دهنده حائز شرایط رای دادن است یا نه.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه ادامه داد: وقتی صلاحیت فرد تایید شد یک کد رهگیری برای فرد صادر که در شناسنامه وی به همراه عدد 11 به معنای مجلس یازدهم نوشته می‌شود که با ارائه آن فرد می‌تواند طرفه رای خود را از منشی شعبه بگیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از دستگاه احراز هویت ضریب سلامت انتخابات را بالا می‌برد، گفت: این دستگاه یک آرامش خاطر را برای انتخابات سالم فراهم کرده است.

مهلت تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم به پایان رسید

الهی‌تبار در بخش دیگر از صحبت‌هایش، تصریح کرد: مهلت تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم از ساعت هشت صبح امروز به پایان رسیده از این به بعد باید ستادها تعطیل و نامزدها هیچگونه فعالیت تبلیغاتی نداشته باشند.

وی در رابطه با اهمیت حضور در پای صندوق‌های رای نیز، افزود: یکی از مباحث حضور به اهمیت جایگاه مجلس در فرایند اداره کشور در راستای تصمیم‌گیرهایی که می‌گیرد، برمی‌گردد و دیگر بحث حضور مردم در انتخابات است که می‌خواهیم سرمایه اجتماعی را به نمایش بگذاریم.

الهی‌تبار اضافه کرد: جمهوری اسلامی قدرتی است که وابستگی به غرب و شرق ندارد، چیزی که تا به حال نظام را پایدار نگهداشته مشارکت مردم و حضور مردم است.

وی با بیان اینکه قاعده نظام ما مردم هستند، گفت: هر چه بتوانیم سطح این قاعده را گسترده کنیم، یعنی حضور مردم پررنگ‌تر باشد، مطمئنا پیام مقاومت و ایستادگی بهتری را برای ارتقای جمهوری اسلامی ایران به دیگر کشورها دنیا مخابره می‌کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار