محمودرضا مرادی در گفتگو با تابناک:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آمادگی کامل بخش بهداشت و درمان برای مبارزه با شیوع احتمالی ویروس کرونا در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 20 February 2020

محمودرضا مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن اشاره به ورود کرونا ویروس به ایران و مشاهده بیماران در قم و نیز امکان شیوع در کشور اظهار داشت: بخش بهداشت و درمان آمادگی کامل برای مقابله با ویروس کرونا را داشته اما نگرانی بیش از حد نیز جایز نیست.

وی تصریح کرد: مردم باید به شدت از روبوسی، دست دادن و ملاقات های غیر ضروری به بیمارستان به دلیل امکان انتقال بیماری های دوطرفه پرهیز کنند. همچنین بیماران تنفسی از ورود به مجامع های عمومی و ازدحام بالا باید اجتناب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مردم نباید دست های آلوده خود را به مخاط بدن، بینی و چشم خود نزنند گفت: در مورد وظایف دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت نیز از چندین هفته پیش مرزها کنترل شده و افرادی که در تماس با چینی ها بودند و یا مسافران چینی که به استان آمده اند در دوره کمون خود به مدت دوهفته به طور مستمر و روزانه کنترل شده اند.


مرادی در پایان خاطرنشان کرد: تخت هایی برای بیماران احتمالی کرونا در بیمارستان امام رضا در نظر گرفته شده که درصورت مشاهده بیمار آی سی یو نیز برای آن ها فراهم می شود. مردم بابد به خادمان سلامت اعتماد کنند و مشارکت بالای مردم در بخش بهداشت و درمان می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. لازم به ذکر است که دوره کمون این بیماری قابل تشخیص نبوده و برای کنترل این بیماری در دوره کمون مردم باید احتیاط لازم را به کار ببرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار