مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه درباره احتمال وقوع سیلاب طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه(6 و 7 اسفند) در استان هشدار داد.
کد خبر: ۸۲۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 24 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهرام درویشی گفت: با توجه به اطلاعیه‌های هواشناسی و وقوع بارش‌های شدید در هفته جاری، احتمال وقوع سیلاب طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان وجود دارد.

وی با اشاره به احتمال طغیان رودخانه و مسیل‌ها در سراسر استان، افزود: از مردم تقاضا داریم از استقرار در کنار رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کانال‌ها خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت اب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه کار لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های اصلی استان از ماه‌ها قبل توسط آب منطقه‌ای انجام شده، یادآور شد: ظرفیت خالی نیز در سدهای استان فراهم است و نگرانی از این بابت نداریم.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه نیز از ورود سامانه بارشی به جو استان خبر داد که اوج فعالیت آن را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد خواهیم بود.

علی محمد زورآوند در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این سامانه بارشی طی امروز(4 اسفند) و فردا احتمال وزش باد و رشد ابر را به همراه دارد، اما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه باعث وزش باد و بارندگی در سطح استان می‌شود و بارش آن با رعد و برق و تگرگ نیز همراه خواهد بود.

وی درباره احتمال آبگرفتگی معابر نیز با فعالیت این سامانه بارشی هشدار دارد و عنوان کرد: احتمال بروز سیلاب و رواناب در برخی نقاط استان خصوصا نیمه جنوبی و شرقی که شدت بارش‌ها را داریم، وجود دارد.

به گفته معاون هواشناسی استان کرمانشاه، فعالیت این سامانه در مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار