فرماندار کرمانشاه گفت:بر علیه کانال ها و سایت های خبری که با انتشار اخبار غیر واقعی نتایج انتخابات ، موجبات تشویش اذهان عمومی و نگرانی برخی نامزدهای محترم را فراهم نموده اند به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان شکایت ومراتب پیگیری خواهد شد.
کد خبر: ۸۲۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 24 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه در پی انتشار برخی شایعات در خصوص انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه ، فضل اله رنجبر فرماندار و رئیس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان در توضیحاتی اظهار داشت: از حضور مردم فهیم و قدرشناس کرمانشاه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس و همچنین از تلاش ها و زحمات عوامل اجرایی ، نظامی و امنیتی صمیمانه قدردانی و تشکر می کنم . آرزوی سلامتی و پیروزی برای مردم شریف و نجیب کرمانشاه عزیز دارم.

و️ی خاطر نشان کرد:جمع کل آراء ماخوذه که شامل آراءصحیح و باطله ماخوذه می باشد 260042 برگ رای است و جمع آراء صحیح ( آرایی که به نام کاندیداها نوشته شده است 232471 برگ رای ) می باشد. که هر نامزد برای راهیابی در مرحله اول باید بیست درصد آراء صحیح را کسب نماید، که در این دوره انتخابات دو نفر از نامزدها 20 درصد آراء صحیح را کسب و در مرحله اول به مجلس راه پیدا کردند و دونفر دیگر که به ترتیب بیشترین رای را داشته اند به مرحله دوم راه پیدا می کنند. بنابراین آمار اعلام شده در اطلاعیه هیات اجرایی ( ستاد انتخابات شهرستان ) با آمار اعلام شده در مصاحبه خبری مدیر کل محترم سیاسی نه تنها هیچ مغایرتی ندارد بلکه کسانی که با الفبای انتخابات آشنایی دارند تفاوت کل آراء ماخوذه را با آراء صحیح ماخوذه بخوبی درک می کنند. لذا هرگونه شایعه و انتشار اخبار کذب و غیرواقعی در خصوص نتایج انتخابات و مجموع آرا ماخوذه و #صحیح ناشی از عدم آگاهی و شناخت دقیق از قوانین و مقررات و آئین نامه های اجرایی انتخابات بوده و سبب تشویش اذهان عمومی است.

فرماندار کرمانشاه افزود:متاسفانه تعداد معدودیکانال و خبرگزاری در شب انتخابات آمارهایی را در خصوص آراء کاندیداها انتشار داده اند که به هیچ وجه مربوط به ستاد انتخابات شهرستان نبوده و مردم بدانند سامانه تجمیع آراء انتخابات بگونه ای است تانتیجه قرائت،شمارش آراء و تنظیم صورتجلسه آخرین شعبه اخذ رای به اتمام نرسد و وارد سامانه تجمیع نگردد امکان اعلام جمع آرای کاندیداها مقدور نبوده که با توجه به انجام فرایند برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای و تمدید انتخابات تا ساعت 23 شب و سپس انجام فرایند قرائت ، شمارش آرا و تنظیم فرم شماره 66 صورتجلسه عوامل اجرایی و نظارت در برخی شعب که آراء ماخوذه بیشتری داشته اند در ۷ صبح روز شنبه به فرمانداری مراجعه داشته اند.(که مستندات آن فیلم و تصاویر، ثبت و ضبط و موجود است ) بنابراین اعلام هرگونه آمار قبل از اطلاعیه ستاد انتخابات شهرستان غیر واقعی و براساس گمانه زنی بوده و فاقد اعتبار قانونی می باشد که بلافاصله پس از تجمیع درسامانه هیات اجرایی نتیجه آراء را صورتجلسه و مطابق قانون انتخابات برای تطبیق و امضاء به هیات محترم نظارت در همان صبح روز شنبه ارسال و فرمانداری به هیچ وجه مطابق قانون تا قبل از تایید ، مجاز به اعلام رسمی نمی باشد که در شب_شنبه مورخ ۹۸/۱۲/۰۳ تجمیع آمار رای تمامی نامزدها به سمع و نظر مردم عزیز رسیده است لذا هیچگونه قصور و کوتاهی در اعلام نتیجه صورت نگرفته است.

رنجبر تصریح کرد:مردم آگاه و فهیم کرمانشاه بخوبی می دانند از قبل از برگزاری انتخابات در مصاحبه های رادیو ، تلویزیونی ، جرائد و مطبوعات اعلام داشتیم که مراقب باشند به شایعات بی اساس توجه نکنند و اعلام هرگونه آمار از سوی کانال های خبری در فضای_مجازی خلاف واقع بوده و صحت ندارد و نتیجه انتخابات در قالب اطلاعیهرسمی از سوی ستاد انتخابات استان یا شهرستان اعلام می شود.لذا آمارهای منتشر شده شب انتخابات صحیح نبوده و بر اساس گمانه زنی افراد غیر مسئول بوده است.

و️ی تاکید کرد: بهنگام شمارش و تنظیم صورتجلسه نتیجه رای در هر شعبه چهار عضو ناظر ( هیات نظارت ) شورای محترم نگهبان حضور داشته است وصورتجلسه را تایید و امضاء نموده است و از طرفی طبق قانون انتخابات پس از اعلام نتیجه حق نامزدهای محترم است در چارچوب قانون شکایات و اعتراضات خود را به مدت 2 روز ( سوم و چهارم اسفند ماه به هیات اجرایی تحویل دهند. و پس از رسیدگی هیات اجرایی مهلت رسیدگی به شکایات توسط هیات محترم نظارت شورای نگهبان است قطعا همه باید قانون را ملاک عمل قرار دهیم .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار