ایسنا/کرمانشاه اولین مرکز کافه کارآفرینی دانشگاهی کشور در دانشگاه رازی کرمانشاه افتتاح شد.
کد خبر: ۸۲۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 26 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مسعود نصیری طراح و مسئول مرکز کافه کارآفرینی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، بابیان اینکه وظیفه اصلی این مرکز خلق و ساماندهی ایده در ذهن دانشجویان است، اظهار کرد: این مرکز با محیطی متفاوتی که نسبت به کلاس‌های درس دارد، بستری فراهم می‌کند تا دانشجویان بتوانند در آن کارآفرین و دارای ایده‌های خلاقانه باشند.

وی بابیان اینکه این مرکز دوره‌های مختلف کارآفرینی را برای دانشجویان برگزار می‌کند، تصریح کرد: در این مرکز مهارت‌هایی مانند تشکیل تیم کاری، اصول و فنون مذاکره، بستن قرارداد کاری، نوشتن رزومه کاری و... که در کلاس‌های درس به دانشجویان آموزش داده نمی‌شود را به آنها آموزش می‌دهیم.

مسئول کافه کارآفرینی و مرکز رشد دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دانشجویان در این مرکز پس از آشنایی با خلق ایده، تیم‌های کاری تشکیل می‌دهند و در نهایت تلاش می‌کنند تا ایده خود را به محصول تبدیل کنند.

وی افزود: درصورتی که ایده‌های دانشجویان به تولید محصول منتهی شود، آنها را به مرکز رشد دانشگاه معرفی می‌کنیم و پس از آن با تشکیل شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مشغول به کار می‌‎شوند و تا چند ماه از حمایت‌های این پارک بهره مند خواهند شد.

نصیری اضافه کرد: در این کافه کارآفرینی، فیلم‌ها و برنامه‌های مستندی را نیز در راستای توجه دانشجویان به کارآفرینی با حضور مفسرین برای آنها پخش می‌کنیم.

وی بابیان اینکه شروع فعالیت این کافه کارآفرینی در حوزه ورزشی است، عنوان کرد: پیش از این دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاه دو رویداد استارتاپی ورزشی را برگزار کرد تا زمینه‌ای برای شکل گیری این کافه کارآفرینی باشد.

مسئول کافه کارآفرینی و مرکز رشد دانشکده علوم ورزشی کرمانشاه در پایان یادآور شد: هرچند که در سطح دانشگاه‌های کشور رویدادهای کافه کارآفرینی برگزار می‌شود، اما این اولین مرکز کافه کارآفرینی دانشگاهی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار