در گزارش زیر، ضمن یک بررسی کوتاه و اجمالی، درباره احتمال سفر در زمان از منظر علمی، معروف‌ترین این داستان‌ها را خواهید خواند.
کد خبر: ۸۲۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ 04 March 2020

ادعا‌های عجیب‌ و‌ غریب ۷ مدعی سفر در زمان و پیش‌گویی‌هایشان

به گزارش تابناک سمنان: شما هم تا حالا ویدئو‌های عجیب‌و‌غریب و پربازدیدی را در شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های آپلود فیلم و ... دیده‌اید که دارای محتوا‌هایی درباره اظهارات مسافران زمان بوده‌اند. اگر هم تا به حال به این موضوع که بسیار خارق‌العاده و بحث‌برانگیز به نظر می‌رسد، برنخورده باشید، با خواندن مطالب این گزارش، ماجرا برای‌تان جذاب خواهد شد! اما آیا سفر در زمان وجود دارد؟ تقریبا از زمانی که بشر توانست تاریخِ خود را به صورت مکتوب درآورد، داد و ستد کند و زندگی مدرن داشته باشد، به فکر سفر در زمان افتاد تا بتواند گذشته را به نفع خود تغییر دهد، اما چرا نمونه‌ای واضح و واقعی از سفر در زمان نمی‌بینیم؟

فیزیک دانان می‌گویند پارادوکس‌های زمانی، اجازه نمی‌دهد نظریه‌های سفر در زمان را اثبات کنیم و سفر در زمان چه به گذشته و چه آینده، فعلا فقط فرضیاتی گاهی فانتزی و در مواردی پیچیده و علمی هستند. در این میان هستند کسانی که گزارش‌های مختلفی از سفرهایشان به گذشته یا آینده منتشر کرده‌اند.

گزارش‌هایی که از دیدگاه قضاوت‌کنندگان، گاه مضحک و گاه عمیق و حائز اهمیت جلوه کرده است. اما ویژگی مشترک بیشتر این افراد، این است که اظهارات‌شان را در قالب ویدئو‌های ضبط شده بیان کرده اند و صحت داستان‌شان، بی‌نتیجه مانده است. در این مطلب، ضمن یک بررسی کوتاه و اجمالی، درباره احتمال سفر در زمان از منظر علمی، معروف‌ترین این داستان‌ها را خواهید خواند.

بررسی احتمال سفر در زمان از لحاظ علمی
«استفان هاوکینگ» فیزیک دان مشهور، خیلی تلاش کرد بحث درباره مسافران زمان را یک‌بار و برای همیشه حل کند. همچنین وجود تناقضات فضا-زمانی منجر به ارائه حدسی از سوی او شد که اصطلاحاً «حدسِ حفاظت از تاریخ» نامیده می‌شود به این معنی که، چون ما تاریخ مکتوب داریم، اگر کسی بتواند در زمان سفر کند، آن‌وقت تاریخ به شکلی که ما می‌شناسیم دیگر وجود نخواهد داشت.

اما جالب است بدانید چیزی که امروزه ثابت شده این است که سفر در زمان به شکل تئوریک امکان‌پذیر است. کافی است انسان بتواند کرم‌چاله را پیدا کند! کرم‌چاله پدیده‌ای نظری است که بین دو نقطه از زمان و مکان پیوند ایجاد می‌کند. اگر انسان وارد آن شود، به سوی نقطه دیگر سفر خواهد کرد و در نتیجه می‌تواند در زمان سفر کند.

اما هم اکنون از نظر فناوری، توانایی ما انسان‌ها در حدی نیست که بتوانیم در زمان سفر کنیم. البته «هاوکینگ» نظریات و آزمایش‌های زیادی در زمینه کرم‌چاله‌ها ارائه داده است. از زبان هاوکینگ در مستندی می‌شنویم: «من آزمایشی را طراحی کردم که بتواند امکان سفر انسان در زمان را از طریق کرم‌چاله‌ها نشان دهد. من یک مهمانی ترتیب دادم؛ مراسم خوش آمدگویی برای مسافران زمان آینده. تا پیش از شروع مهمانی به هیچ فردی چیزی نگفتم.

دعوت‌نامه‌ای شامل مختصات دقیق زمان و مکان مهمانی آماده کردم و امیدوار بودم نسخه‌هایی از آن تا هزاران سال باقی بماند. شاید روزی کسی که در آینده زندگی می‌کند به این اطلاعات دست یابد و با استفاده از یک ماشین زمانِ کرم‌چاله‌ای به مهمانی من بازگردد و ثابت کند که روزی سفر در زمان امکان‌پذیر است.» (برگرفته از مستند «درونِ کرم‌چاله» Through the Wormhole).

ادعا‌های عجیب‌ و‌ غریب ۷ مدعی سفر در زمان و پیش‌گویی‌هایشان

ناپدید شدن بعد از کسب سود ۳۵۰ میلیون دلاری در ۱۴ روز!
فکرش را بکنید امکانی وجود داشت که برایتان معلوم شود در کدام سهام سرمایه‌تان را بند کنید تا سود بزرگی نصیب‌تان شود. جوری که هیچ ضرری در کار نباشد و نمودار حساب‌تان با سیری صعودی بالا برود. رویایی است نه؟ اما جالب است بدانید در واقعیت چنین اتفاقی رخ داده، اما چگونگی آن برای همیشه در حد یک معما باقی مانده است.

طی خبری معلوم شد یک معامله‌گر موفق در بورس سهام وال استریت به نام «اندرو کارلسون»، طی ۱۴ روز تنها با ۸۰۰ دلار سرمایه‌گذاری، ۳۵۰ میلیون دلار سود کرده است! خب چنین چیزی را نمی‌شود گذاشت روی حساب خوش شانسی یا مهارت آقای کارلسون در بورس.

FBI معتقد بود این شخص در خرید و فروش سهام، به اطلاعات محرمانه دسترسی دارد و او را در ۲۸ ژانویه سال ۲۰۰۳ دستگیر کرد. او خودش را ۴۴ ساله و متعلق به سال ۲۰۵۰ معرفی می‌کند که به زمان ما بازگردانده شده است. همچنین نتیجه همه ۱۲۶ معامله پرخطرش را از قبل می‌دانسته و برنامه‌ریزی کرده است.

او ادعا کرد در قبال آزادی حاضر است محل پنهان شدن اسامه بن لادن را فاش و دانش درمان بیماری ایدز را هم منتقل کند. خب طبیعتاً پلیس که او را جدی نگرفت. منبع کمیسیون ارز و اوراق بهادار آمریکا هم داستان او را باور نکرد؛ اما بخش ترسناک ماجرا این‌جاست که پلیس در ادامه تحقیق و بررسی‌هایش، در کمال تعجب هیچ اطلاعاتی از تاریخ تولد، محل تولد و خانواده اندرو پیدا نکرد.

در همین زمان، فرد ناشناسی برای آزادی او یک میلیون دلار وثیقه گرو گذاشت و اندرو با کلی راز، برای همیشه ناپدید شد؛ بدون این که در دادگاهش حاضر شود. «اندرو کارلسون» برای همیشه در فهرست سیاه FBI باقی ماند بدون این که بدانیم او واقعاً مسافر زمان بود یا یک شیاد بسیار باهوش.

ادعا‌های عجیب‌ و‌ غریب ۷ مدعی سفر در زمان و پیش‌گویی‌هایشان

تلاش برای اثبات حرف‌های خود به کمک دستگاه دروغ‌سنج!
جالب است بدانید «نُواح» (مشابه اسم یکی از شخصیت‌های سریال معروف و مرموز «دارک» که او هم مسافر زمان است)، احتمالاً محبوب‌ترین قهرمان سفر در زمانِ یوتیوب است. در این ویدئو سر و کارش با دستگاه دروغ‌سنجی است که صحت گفته‌هایش را تایید می‌کند و ویدئویی ۱۶ دقیقه‌ای در دست دارد از یک بیابان خشک و قحطی زده.

او مدعی است این بیابان همان لاس‌وگاس آمریکا در آینده است و معتقد است این خشکسالی به دلیل گرمای بیش از حد زمین رخ داده. در این ویدئو دستگاه دروغ‌سنج به او متصل شده و در حال پاسخ دادن به سوالات کاربران و گوینده است. اما نه دستگاه دروغ سنج در ویدئو به طور کامل مشخص است و نه چهره نواح که به صورت محو درآمده و نه صدای او که با افکت‌های صوتی تغییر کرده است.

بخشی از پیش‌گویی‌های این شخص، این بوده که در سال ۲۰۳۰ انسان‌های بسیاری به فضا سفر کرده‌اند، ماشین‌ها همگی الکتریکی شده اند و هوش مصنوعی بر جهان سلطه دارد. او همواره می‌گفت مدارک محکمی دارم، اما به دلیل وجود پارادوکس و دوگانگی آن‌ها را مطرح نخواهم کرد چراکه مردم حرف من را باور نمی‌کنند. هم اکنون او هم ناپدید شده و خبری از او در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود.

ادعا‌های عجیب‌ و‌ غریب ۷ مدعی سفر در زمان و پیش‌گویی‌هایشان

سفر در زمان برای خبر دادن از جنگ‌جهانی سوم!
ماجرای شخصی به نام «مایکل فیلیپس» و ویدئوی معروفش با ۹ میلیون بازدید طی یک روز در یوتیوب، موضوع این پاراگراف است. برای تجسم بهتر، یک ویدئوی بی‌کیفیت در فضایی نسبتا تاریک و سیاه وسفید را در نظر بگیرید که شخصی نشسته و با لحنی نیمه قاطع و نیمه هراس‌آور، دارد وقوع اتفاق‌های ناگوار در آینده را اطلاع می‌دهد.

او ادعا می‌کند که متولد سال ۲۰۴۳ است و از سال ۲۰۷۵ می‌آید و داستان «جان تایتر» راکه در ادامه می‌خوانید تأیید می‌کند. فیلیپس ادعا می‌کند خوشبختانه جنگ داخلی در آمریکا را که قرار بود در سال ۲۰۰۸ آغاز شود، متوقف کرده است. او همچنین مدعی شد که در سال ۲۰۲۰ جنگ سوم جهانی اتفاق می‌افتد و آغازگر آن نیز تلاش کره شمالی برای حمله اتمی به آمریکا خواهد بود.

اما اظهاراتش درباره خودش خواندنی است و می‌گوید که توسط یک اداره دولتی (که در آینده ایجاد خواهد شد) به نام بخش ۱۸ انتخاب شده است. پس از تلقین، او را به یک آشیانه مخفی بردند. سپس ماشین زمان را نشانش دادند که یک جسم کروی به اندازه ۸ فوت است.

او توضیح می‌دهد این ماشین یک اعوجاج گرانشی ایجاد کرده تا در زمان، فضایی را سوراخ کند که از آن طریق بتوان در زمان سفر کرد. بسیاری از کاربران یوتیوب اظهارات و حدس‌های فیلیپس را باور ندارند. می‌گویند این حرف‌ها شباهتی به پیش‌گویی ندارد بلکه می‌تواند اهداف شومی باشد که آمریکا در آن زمان قصد به وقوع پیوستن آن را داشته و برای این‌که مورد قبول و باور پذیر جلوه کند در قالب سفر در زمان و به این شکل مطرح شده است.

ادعا‌های عجیب‌ و‌ غریب ۷ مدعی سفر در زمان و پیش‌گویی‌هایشان

لو دادن تصاویری از ماشین زمان!
«جان تایتر» کسی که خیلی‌ها او را شیاد اینترنتی بیش نمی‌دانند، در میان مدعیان سفر در زمان، چهره شناخته شده‌ای دارد. حدود ۱۰ سال پیش، او شروع به معرفی خودش به عنوان مسافر زمان در وبسایت‌های اینترنتی کرد و گفت که از سال ۲۰۳۶ به سال ۱۹۷۵ سفر کرده، اما در این بین از سال ۲۰۰۰ سر در آورده و در همین سال پیامش را منتشر کرده است.

تایتر گفت در سال ۲۰۳۶ عضوی از ارتش بوده و ماموریت داشته جان بشر را نجات بدهد به همین دلیل به سال ۱۹۷۵ سفر کرده تا یک سیستم کامپیوتر حاوی قطعه IBM۵۱۰۰ را با خودش ببرد و یک ماشین الکتریکی را بازیابی کند و بعد هم ادعا کرد در سال ۲۰۰۱ گیر افتاده است.

او دلیل اصلی این توقف را نجات آمریکا در سال ۲۰۰۴ از جنگ داخلی که باعث کشته شدن میلیون‌ها انسان می‌شود، اعلام کرد. تایتر برای اثبات ادعایش تصویری از ماشین زمانی را که اختراع کرده با دفترچه راهنما و نمودار‌ها و طرح‌های آن در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کرد.

سرانجام تایتر، در ۲۴ مارس ۲۰۰۱، برای همیشه ناپدید شد. بررسی و تحقیق درخصوص این‌که او دقیقا که بود و هدف اصلی‌اش چه بود، هنوز و بعد از این همه سال ادامه دارد.

هشدار دادن درباره حمله موجودات فضایی به زمین!
به عنوان یکی از جدیدترین موارد، خوب است درباره برایانانت جانسون ۲۷ ساله بخوانید. ماجرای مستخدمی که اکتبر ۲۰۱۷ در شهر کاسپر آمریکا ظاهر شد. او نزد پلیس سوگند یاد کرد که از سال ۲۰۴۸ به زمان حال برگشته تا به مردم درباره هجوم بیگانگان هشدار دهد. به ویژه، او خواست که با رئیس جمهور صحبت کند و به او درباره جزئیات حمله‌ای که قرار است اتفاق بیفتد، هشدار بدهد.

او می‌گفت به سال ۲۰۱۷ آمده است تا به مردم جهان هشدار دهد که در سال ۲۰۱۸، کره زمین هدف حمله موجودات فضایی قرار خواهد گرفت. جانسون می‌گفت طبق برنامه قرار بوده است در سال ۲۰۱۸ بازگردد، اما به دلیل این‌که موجوداتی فضایی به او نوشیدنی‌های غیرمجاز خورانده‌اند، به سال ۲۰۱۷ آمده است! در پایان، پلیس حرف‌های این مرد جوان را نپذیرفت و او به اتهام برهم زدن نظم عمومی دستگیر شد و ظاهرا که هنوز آزاد نشده است.

ادعا‌های عجیب‌ و‌ غریب ۷ مدعی سفر در زمان و پیش‌گویی‌هایشان

خبر دادن از شیوه زندگی در سال ۸۹۷۳ میلادی!
ادعای ویلیام تیلر، کمی متفاوت‌تر از موارد مشابه‌اش، به سال‌های خیلی دورتری اشاره دارد. او مدعی شد که از سال ۲۰۰۵ به سال ۳۰۰۰ سفر کرده، بعد از آن به سال ۸۹۷۳ منتقل شده! همچنین از سوی یک شرکت تحقیقاتی که برایشان کار می‌کرده به عنوان قسمتی از پژوهش، به آینده فرستاده شده است. پیش‌گویی او از سال ۸۹۷۳ این است که در آن زمان، خبری از بیماری، مرگ، جنگ و جرم و جنایت نیست. انسان‌ها بسیار قد بلند، لاغر اندام و دارای سر‌های بزرگ هستند که در کنار روبات‌ها زندگی می‌کنند. تیلر همچنین گفته که در سال‌های آینده سفر در زمان موضوعی طبیعی و پیش پا افتاده خواهد بود تا جایی که بسیاری کشور‌ها اقدام به ساخت ماشین سفر در زمان می‌کنند. تیلر گفته است در آینده مشخص می‌شود که کشور‌های زیادی در حال تلاش برای ساخت ماشین سفر در زمان هستند.

ادعا‌های عجیب‌ و‌ غریب ۷ مدعی سفر در زمان و پیش‌گویی‌هایشان

حضور داشتن در عکسی مربوط به سال ۱۸۶۳!
نام یک وکیل هم در بین معروف‌ترین مدعیان سفر در زمان دیده می‌شود. اندرو باسیاگو که در شهر سیاتل زندگی می‌کرده، چند سال پیش بنا به ادعای خودش ماجرای یک پروژه محرمانه برای ساخت ماشین زمان را در گفت‌و‌گویی با هافینگتن پست لو داده است.

او گفته وقتی کم سن و سال بوده (از ۷ تا ۱۲ سالگی) وارد این پروژه شده است. پروژه‌ای که تحت نظر سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته وزارت دفاع آمریکا انجام می‌شود.

اندرو به نشریه هافینگتن‌پست گفته: «آن‌ها کودکان و بزرگ‌سالان را تمرین می‌داده‌اند تا از تاثیرات فیزیکی و روانی که سفر در زمان بر آن‌ها می‌گذارد، آگاه شوند. همچنین کودکان این برتری را نسبت به بزرگ‌سالان داشتند که راحت‌تر بر کشش و فشار حاصل از سفر بین گذشته و آینده فائق آیند».

حالا می‌خواهید بدانید باسیاگو چه پیش‌بینی‌هایی کرده بود؟ برخلاف دیگر مسافران زمان، باسیاگو پیش‌بینی‌های مناسبی از آینده ارائه نداد به جز یک مورد که گفته در بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۸ رئیس جمهور آمریکا خواهد شد. خیلی از افراد ادعا‌های باسیاگو را مضحک می‌دانستند و می‌گفتند او به این بهانه قصد تبلیغ خود را دارد.

در جایی دیگر، باسیاگو مدعی شده که در سال ۱۹۷۲ از طریق نوعی اتاق پلاسمایی واقع در هانوفر شرقی در نیوجرسی به گذشته رفته و تصویرش در عکسی از آبراهام لینکلن در سال ۱۸۶۳ وجود دارد! ادعایی که هیچ وقت ثابت نکرد و الان هم معلوم نیست که خودش در کجا زندگی می‌کند!

نکته پایانی این که هرچند برخی ادعا‌ها بیشتر حاصل ذهن مشوش آدم‌ها به نظر می‌آید، اما نمی‌توان به لحاظ علمی و تئوری کلیت موضوع نسبی بودن زمان را نادیده گرفت و از کنار موضوع جالب سفر در زمان به راحتی گذشت.

ادعا‌های عجیب‌ و‌ غریب ۷ مدعی سفر در زمان و پیش‌گویی‌هایشان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار