خلیل حیدری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه از ورود موقت بیش از ۸۰ هزار تن کالا از مجموع گمرکات استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 08 March 2020

خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن اشاره به کالاهای ورود موقت بیان کرد: اقلام ورود موقت شامل ۲ قسم کالا بوده که شامل مواد اولیه و ماشین آلات ترانزیتی حمل سوخت می شود. به دلیل کاهش عرضه سوخت و وابسته بودن ورود موقت ترانزیت حمل سوخت به آن، این آمار کاهش یافته است.

مدیر کل گمرکات استان با بیان اینکه بیش از ۸۰ هزار تن کالای ورود موقت در سال ۹۸ وجود داشته اظهار داشت: علاوه بر ورود موقت، خروج موقت از مرزهای کشور نیز داشته که از این حیث عمده خروج موقت های موجود در استان کرمانشاه شامل کامیون های حامل کالاهای ایرانی صادراتی به عراق می باشد‌. البته مقداری از خروج موقت ها نیز مربوط به ماشین آلاتی بوده که برای اصلاح و تعمیرات به خاک عراق رفته و پس از رفع مشکل مربوطه به ایران برگشته است.

حیدری در ادامه ضمن اشاره به اینکه خروج موقت ها از نظر وزنی بیش از ۴۹ هزار از ابتدای سال بوده که این روند نیز در حال تداوم است افزود: بخش ترانزیت از مرزها در استان نیز قابل توجه و مهم بوده بطوریکه استان کرمانشاه هم به عنوان مبدا ترانزیت و هم مقصد آن قرار گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در اکثر مواقع گمرک پرویزخان به عنوان مبدا قرار گرفته که در سنوات گذشته بازهم با درصد بیشتری برای محصولات نفتی بوده است. البته به طور کلی ترانزیت محصولات با مبدا بخش کوردنشین عراق از گمرکات استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان صورت گرفته که در مجموع به بیش از ۷۲۰ هزار تن کالا می رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار