علی ضیا، رضا رشیدپور، احسان علیخانی و حمید گودرزی از مجریان ویژه برنامه‌های تحویل سال هستند.
کد خبر: ۸۳۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 11 March 2020

از یکی دو سال گذشته، شبکه‌های مختلف تلویزیون، چند روز پیش از تحویل سال، به استقبال نوروز می‌روند و در روز‌های آخر اسفندماه ویژه برنامه‌های تحویل سال را روی آنتن می‌برند. امسال نیز طبق روال سال‌های اخیر و در شرایط خاصی که مردم روز‌های خانه‌نشینی را سپری می‌کنند، ویژه برنامه‌های نوروز ۹۹، چند روز قبل از سال نو پخش خواهند شد. علی ضیا، محمد سلوکی، رضا رشیدپور، احسان علیخانی، حمید گودرزی و محمدرضا علیمردانی، اجرای ویژه برنامه‌های تحویل سال را برعهده دارند.

فرمول یک
شبکه یک که در دو سال گذشته در مناسبت‌های خاصی مانند شب یلدا و تحویل سال، برنامه «فرمول یک» را به صورت ویژه روی آنتن برده، تصمیم دارد امسال نیز مانند سال گذشته، «فرمول یک» را از ۲۴ اسفند ماه ویژه تحویل سال روی آنتن ببرد. علی ضیا هم برای سومین سال متوالی اجرای ویژه‌برنامه نوروز ۹۹ این شبکه را برعهده دارد. ویژه‌برنامه «فرمول یک» به بهانه انتخاب چهره مردمی سال، میزبان چهره‌های مردمی بوده است، اما امسال از آن جایی که شیوع ویروس کرونا باعث شد سفر‌های مردم محدود و متوقف شود، انتخاب چهره مردمی به سال ۹۹ موکول شده، بنابراین در ویژه‌برنامه امسال «فرمول یک» هم احتمالا باید مانند دیگر برنامه‌ها شاهد حضور پررنگ هنرمندان و چهره‌های شناخته‌شده باشیم. این برنامه امسال قرار است فضای امیدبخش و شادی داشته باشد و فرزاد فرخ هم قطعه‌ای را ویژه تیتراژ آن می‌خواند.

دو نیمه ماه
شبکه دو سال گذشته برنامه «پل فروردین» را با اجرای ژیلا صادقی، ویژه تحویل سال روی آنتن برده بود که بسیار هم جنجالی شد. این شبکه امسال «دو نیمه ماه» را تدارک دیده است که پخش آن از فرداشب پس از خبر ۲۲:۳۰ آغاز می‌شود و تا ۲۲ فروردین هم ادامه خواهد داشت. طبق معمول همه برنامه‌ها، «دو نیمه ماه» قرار است میزبان چهره‌های شناخته‌شده در حوزه‌های مختلف و بازیگران سریال‌های شبکه دو باشد. البته ظاهرا این برنامه در بخش خاصی با عنوان «مکث»، میزبان مسئولان و چهره‌های سیاسی هم خواهد بود. در این بخش از برنامه قرار است مخاطبان شاهد گفت‌وگویی جذاب به سبک «هارد تاک» باشند، چیزی که مشابه آن را قبلا در برنامه‌هایی، چون «سختانه» و «من و شما» دیده بودیم. باید دید این برنامه از کدام شخصیت‌ها دعوت می‌کند و این وعده محقق خواهد شد یا خیر. محمد سلوکی پس از یک سال غیبت در اجرای ویژه‌برنامه تحویل سال، امسال دوباره اجرای «دو نیمه ماه» را بر عهده دارد.

اتفاق
شبکه سه امسال در اقدام جدیدی قصد دارد یکی از برنامه‌های تازه خود یعنی «اتفاق» را ویژه تحویل سال روی آنتن بفرستد. با توجه به ساختار متفاوت و جدید این برنامه که چند روز قبل در همین صفحه به آن پرداختیم، انتظار می‌رود شاهد اتفاقی فراتر از گفت‌وگوی معمولی با سلبریتی‌ها و هنرمندان مختلف باشیم، به ویژه این که رضا رشیدپور در اولین «اتفاق» هم به صراحت اعلام کرد که رویکرد برنامه دعوت از بازیگران یا خوانندگان نیست. حضور رضا رشیدپور به عنوان مجری ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه برای مخاطبان تنوع خوبی خواهد بود. در سال‌های گذشته مخاطبان احسان علیخانی را در جایگاه مجری برنامه تحویل سال دیده‌اند، علاوه بر این رضا رشیدپور پس از یک سال غیبت در تلویزیون با «اتفاق» به شبکه سه برگشته است.

عصر جدید
هرچند که «اتفاق» ویژه‌برنامه اصلی تحویل سال ۹۹ شبکه سه است، اما این شبکه قرار است ویژه‌برنامه عیدانه «عصر جدید» را هم ۲۸ و ۲۹ اسفندماه، روی آنتن ببرد و در واقع دو برنامه متفاوت، ویژه تحویل سال داشته باشد. هنوز جزئیاتی درباره مهمانان این برنامه عیدانه منتشر نشده، اما از آن جا که نام «عصر جدید» روی این ویژه برنامه قرار گرفته است، احتمالا شاهد حضور متفاوت استعداد‌ها در این برنامه خواهیم بود. می‌توان انتظار داشت فینالیست‌ها و چهره‌های شاخص فصل اول «عصر جدید»، در این برنامه حضور داشته باشند. احسان علیخانی سال گذشته برنامه «بهار نارنج» را پیش از تحویل سال اجرا کرد و در آن برنامه میزبان مهمانانی از جمله تعدادی چهره مردمی و عوامل سریال نوروزی شبکه سه بود.

بهار جان
شبکه پنج امسال زودتر از همه شبکه‌ها به استقبال نوروز رفته و از شب ولادت حضرت علی (ع)، برنامه «نوروز در راه است» را با اجرای مسعود روشن‌پژوه روی آنتن برده است. پخش این برنامه تا ۲۴ اسفند ادامه دارد، اما «بهار جان» ویژه‌برنامه تحویل سال این شبکه خواهد بود که پخش آن از ۲۶ اسفند آغاز خواهد شد و گروه سازنده آن همان عوامل مسابقه «پنج ستاره» هستند. تیتراژ «بهار جان» را محسن چاوشی می‌خواند و حمید گودرزی هم مجری آن است. این برنامه که سال گذشته به طور مشترک با اجرای هیراد حاتمی و حمید گودرزی روی آنتن رفت مانند رویه اکثر ویژه برنامه‌های تلویزیون با هنرمندان و خوانندگان مختلف گفتگو‌هایی داشت و امسال نیز احتمالا میزبان چهره‌ها خواهد بود.

چهل تیکه
شبکه «نسیم» امسال به دلیل شهادت امام موسی کاظم (ع)، تصمیم گرفته برنامه «چهل تیکه» را به مدت سه ساعت، پخش کند و اجرای آن را هم محمدرضا علیمردانی بر عهده دارد. با توجه به ماهیت این برنامه، احتمالا ویژه‌برنامه «چهل تیکه» در آخرین ساعات سال ۹۸ میزبان هنرمندان پیش کسوت خواهد بود. اگر شبکه نسیم با مناسبتی مانند شهادت امام موسی کاظم (ع) روبه‌رو نبود، می‌توانست برند خود یعنی «دورهمی» را ویژه تحویل سال روی آنتن ببرد و در رقابت با شبکه‌های مختلف تلویزیون، شانس زیادی برای جذب مخاطب داشته باشد، اما، چون برنامه «چهل تیکه» در طول سال پخش شده، در آستانه تحویل سال جذابیت ویژه‌ای برای مخاطب نخواهد داشت.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :