کرونا برای آن دسته از افرادی که امرار معاششان تحت تاثیر این میهمان ناخوانده قرار گرفته با دغدغه‌ها و سختی‌های بیشتری همراه است. کسبه و بازاریانی که تحت تاثیر کرونا بازارشان بدجور کساد شده از این دسته‌اند که این روزها حال و روز خوبی ندارند.
کد خبر: ۸۳۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 11 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،اما گاهی مهربانی و صفای یک سری آدم ها در لابلای خبرهای بد عجیب حالمان را خوب می کند. تصمیم صاحبان مغازه های پاساژ صدف شهر کرمانشاه از این دست خبرهای دلخوش کننده است و امیدواریم این روزها شاهد شنیدن بیشتر این نوع خبرها باشیم.

عبدالله معتمدی که یکی از کسبه پاساژ صدف کرمانشاه است، در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تصمیم صاحبان مغازه های پاساژ صدف شهر کرمانشاه مبنی بر دریافت اجاره بهمن و اسفند به صورت نیم بها، گفت: این اقدام مالکین منصف پاساژ باعث امیدواری مستاجران پاساژ شده است.

معتمدی با بیان اینکه پاساژ صدف شهر کرمانشاه حدود 60 مغازه دارد که 75 درصد کسبه آن مستاجر هستند، گفت: اغلب این کسبه را جوانان تشکیل می‌دهند که با قرض و وام، پا در این عرصه گذاشته اند و در شرایط کنونی در مضیقه هستند که این تصمیم مالکان باعث امیدواری آنها شده است.

معتمدی ابراز امیدواری کرد: اقدام نیک مالکین این پاساژ زمینه‌ساز تصمیم گیری اینچنینی سایر مالکینی که مغازه های خود را به بازاریان اجاره داده‌اند، در شرایط کنونی شود.

معتمدی سپس با اشاره به وضعیت نامناسب بازار در آستانه نوروز، گفت: اکثر کاسب ها از یکی دو ماه پیش خریدهای شب عید را انجام داده و از اواسط بهمن ماه سفارشات آنها کم کم به دستشان می‌رسد تا در اسفند ماه مغازه ها پر از جنس باشد و از آنجایی که دی ماه امسال هیچ خبری از کرونا در کشور نبود لذا اکثر مغازه هم، هم اکنون پر از جنس بوده که خلوت بودن بازار و فروش نرفتن این اجناس مشکلاتی را برای آنها از باب پاس نشدن چک‌ها و پرداخت نشدن قسط ها به وجود خواهد آورد.

معتمدی گفت: اکثر کسبه امیدشان به بازار شب عید بود که شیوع بیماری کرونا و توصیه های مکرر مسئولین مبنی به در خانه ماندن مردم، بازار شب عید را هم کساد کرده است.

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز با اشاره به اقدام خوب صاحبان مغازه های پاساژ صدف شهر کرمانشاه مبنی بر رعایت حال و روز کسبه مستاجر در این روزهای کرونایی، ابراز امیدواری کرد: این کار خیر صاحبان مغازه‌های این پاساژ به دیگر مغازه های سطح شهر و حتی کشور تعمیم داده شود تا کسبه و بازاریان در این روزهای کرونایی اندکی دلخوش شوند.

 

رنجبر گفت: شرایط نامناسب اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده در طول سال بازاریان و کسبه کرمانشاهی بازار پر رونقی نداشته باشند، از این رو به بازار شب عید امید بسته بودند که کرونا حساب و کتابشان را به هم زده و باعث رکود بازار شده که این مساله دغدغه و استرس مضاعفی برای کاسبان دارد.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: کسادی بازار در شرایطی است که برخی از کسبه و بازاریان که توان پرداخت نقدی قیمت اجناس را ندارند با چک خرید کرده اند و لذا اضطراب پاس نشدن چک‌هایشان را هم دارند، اما این اوضاع و احوال کرونایی بازار شب عید برای آن دسته از کسبه و بازاریانی که مستاجر هم هستند با مشکلات بیشتری همراه است و دغدغه پرداخت اجاره بها بر مشکلاتشان افزوده است.

وی از مالکینی که تمکن مالی دارند دعوت کرد با بخشش تمام و یا بخشی از اجاره بها، در این شرایط به همنوعان خود کمک کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار