به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه، نوسانات شدید نرخ طلا و همچنین شیوع ویروس کرونا باعث شده بازار طلای کرمانشاه دچار رکود شدید شود.
کد خبر: ۸۳۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 14 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمدسعید جعفری ، از کسادی شدید بازار طلا و جواهر کرمانشاه در روزهای اخیر خبر داد و گفت: یکی از مهمترین دلایل این کسادی نوسانات شدید قیمت طلا بود که دو عامل داشت، یکی تغییرات قیمت جهانی طلا و دیگری افزایش قیمت دلار در داخل کشور.

وی ادامه داد: این روند افزایشی قیمت و پایین بودن قدرت خرید مردم باعث شده اکنون خرید و فروش چندانی در بازار رخ ندهد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه عامل دیگر را شیوع کرونا دانست که باعث شده مردم در خانه‌ها بمانند و کمتر خرید کنند.

جعفری تاکید کرد: از سوی دیگر نگرانی از شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های ازدواج جوانان را تحت تاثیر قرار داد و این امر نیز بر وضعیت بازار طلا اثر گذاشت، چون بخش قابل توجهی از خرید طلا از سوی زوج‌های جوان در آستانه ازدواج صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید این ایام اوج فروش طلا در بازار باشد، تاکید کرد: هر سال در آستانه نوروز و خصوصا در ماه رجب که ازوداج زیاد است، فروش بیشتری داریم که امسال اگرچه این دو ایام با هم متقارن شد، اما به دلیل مسائل موجود، بازار راکد است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه گفت: این شرایط باعث شده خیلی از مغازه‌داران درخواست تعطیلی مقطعی واحد صنفی خود را حداقل تا پایان سال داشته باشند تا هزینه‌های جانبی به آنها تحمیل نشود.

جعفری گفت: طلافروشی‌های کرمانشاه که تعداد آنها به حدود 350 واحد می‌رسد اکنون فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند و برخی حتی توان پرداخت اجاره ملک خود را نیز ندارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار