به‌دنبال شایعات مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی عرضه کننده مایحتاج مورد نیاز مردم در استان کرمانشاه، معاون امور اقتصادی استاندار اعلام کرد: به هیچ وجه چنین چیزی صحت ندارد، نه اصناف تمایل به تعطیلی دارند و نه ما اجازه تعطیلی به اصنافی می‌دهیم که تامین کننده کالای اساسی موردنیاز هستند.
کد خبر: ۸۳۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 14 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از صنوفی که در تامین کالاهای اساسی مردم نقشی ندارند، خواسته تعطیل شوند.

خبازی‌ها، قصابی‌ها، واحدهای صنفی همچون فروش مرغ و ماهی، میوه فروشی‌ها، شیرینی فروشی‌ها، فروشگاه‌های عرضه کننده مواد غذایی و همچنین واحدهای صنفی ارائه کننده خدمات عمومی مانند تعمیرکاران تا پایان اسفندماه جاری به ارائه خدمات به شهروندان بپردازند.

سازمان صمت استان از اتحادیه‌های که کمتر با معیشت مردم در ارتباط هستند همچون اتحادیه‌های فرش‌فروشان، پارچه‌فروشان، آلومینیوم‌کاران، هتل‌داران، عکاسان، آریشگاه‌های مردانه و زنانه، شرکت‌های خدماتی، کتاب‌فروشان، آهن‌فروشان، تزئینات داخلی ساختمان و فروشندگان لوازم الکتریکی درخواست کرده که تا پایان سال 98 به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و کمک به سیستم پزشکی و درمانی استان اقدام به تعطیلی واحدهای صنفی زیرمجموعه خود کنند.

همچنین گفته، اقلامی چون برنج، گوشت، مرغ، ماهی و پرتقال به اندازه کافی در انبارها موجود است و شهروندان نیازی به انبار کالاهای مورد نیاز خود ندارند چون این اقلام به مقدار زیاد در انبارها موجود است.

با این درخواست سازمان صمت، شایعاتی در استان پیچیده مبنی بر اینکه قرار است، مردم سخت قرنطینه شوند، مایحتاج خود را تامین کنید که دیگر ارتباطی با بیرون نخواهید داشت، همین سبب شده مردم به نانوایی‌ها، فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها هجوم بیاورند و با حضور در صف‌های طولانی که خود عاملی برای انتشار ویروس کرونا است اقلام را بیش از مورد نیاز خود خریداری و به نوعی دست به احتکار خانگی بزنند.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در گفت‌وگو با فارس در خصوص شایعات تعطیلی واحدهای صنفی، اظهار داشت: به هیچ وجه چنین چیزی صحت ندارد، نه اصناف تمایل به تعطیلی دارند و نه مسؤولان اجازه تعطیلی به اصنافی می‌دهند که اقلام مورد نیاز مردم را تامین می‌کنند.

هدایت حاتمی متذکر شد: اجازه تعطیلی را یک نانوایی نمی‌دهیم، خواربار‌فروشان، میوه‌فروشان و... در بازار هستند حتی در ایام تعطیلی عید نوروز هم براساس نیاز مردم این صنف‌های که مایجتاج ضروری مردم را ارائه می‌دهند، فعالیت خواهند داشت.

وی گفت: این خود مردم هستند که تعیین می‌کنند کدام صنف باز باشد و کدام صنف تعطیل، بازار براساس عرضه و تقاضا می‌چرخد، مردم با خرید خود و حضور در بازار سبب فعالیت برخی از صنف‌های غیرضروری در این ایام خاص می‌شوند.

حاتمی تصریح کرد: موضوع حمایت از اصنافی که کسب و کارها آن‌ها تحت تاثیر کرونا قرار گرفته، در جلسه آینده هیأت دولت مطرح می‌شود، تاکنون دستورالعملی در این رابطه به ما ابلاغ نشده است اما ما نظرات اصناف، واحدهای کارگاهی و... در راستای برخورداری از بسته‌های حمایتی را جمع‌بندی کرده‌ایم.

مسؤول کمیته تولید و توزیع اقلام بهداشتی در استان کرمانشاه در رابطه با توزیع مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش، افزود: هم‌اکنون هفت واحد تولیدی در استان مواد ضدعفونی تولید می‌کنند و توزیع اقلام ضدعفونی کننده سطوح برعهده سازمان، صنعت و معدن تجارت است که در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای به وفور است و مردم نیز می‌توانند با خرید اینترنتی از «اکالا» ، تهیه کنند.

وی تصریح کرد: پنج واحد، ژل و ضدعفونی دست تولید می‌کنند به صورت گسترده به داروخانه‌ها تزریق می‌کنند، 260 داروخانه در سطح استان در حال فعالیت هستند که آمار تحویل و توزیع آن‌ها شخصا رصد می‌شود.

حاتمی به راه‌اندازی ماشین‌آلات یک کارخانه برای تولید ماسک اشاره و بیان کرد: ان‌شاءالله توزیع ماسک نیز در داروخانه‌ها انجام خواهد شد.

وی از مردم خواست تردد غیرضروری نداشته باشند، نکات بهداشتی را رعایت کنند تا ان‌شاءالله بر این پدیده مسلط و از آسیب بدور باشند.

مصوباتی ستاد کرونا استان فقط در حد مکتوب نباشد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص اقدامات انجام شده طی هفته‌های گذشته، گفت: چندین مکاتبه با رئیس جمهور انجام شده که به جای اینکه هفته‌ای یک روز در جلسات حضور داشته باشند به هفته‌ سه روز در هفته افزایش دهند.

احمد صفری ادامه داد: علی‌رغم اینکه دکتر نمکی به عنوان وزیر بهداشت و مسؤول ستاد ملی مبارزه با کرونا شبانه‌روز در حال تلاش هستند، این جایگاه را در سطح قوای سه‌گانه ارتقا دهند تا تصمیمات اجرایی و تسریع در انجام کار صورت گیرد.

وی گفت: درخواست شده، مساعدتی را برای آن دسته از افراد محروم و آسیب‌پذیر که در حال حاضر فاقد شغل و کسب درآمد هستند و خانه‌نشین شده‌اند، در برنامه داشته باشند و برای تامین کمک معیشت این افراد فکری کنند.

صفری اضافه کرد: برخی از افراد به عنوان دستفروش چشم و امیدشان به اسفندماه و روزهای پایانی سال بوده تا با کسب درآمدی برای خانواده خود امر و معاش کنند.

وی تاکید کرد: از مسؤولان ارشد استانی نیز تقاضا داریم، مصوباتی را که در ستاد کرونا استان به تصویب می‌رسد، اجرایی کنند، فقط در حد مکتوب نباشد؛ ورود و خروج شهر باید کاملا کنترل شده باشد ولی متاسفانه خودروهای با پلاک‌های دیگر استان وارد کرمانشاه می‌شوند.

صفری ادامه داد: در خصوص بخش مالیات تصمیماتی اتخاذ شود، اداره مالیات و بانک‌‌ها فرصت مناسبی را به افراد و کاسبان آسیب‌پذیر از کرونا بدهند.

وی در پایان از مردم خواست، همکاری لازم را برای ریشه‌کنی ویروس کرونا داشته باشند و در اجتماعات حضور پیدا نکنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار