دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه برخورد صریح، قاطع و سریع با مخلین نظم و امنیت را خط قرمز دادسرای استان اعلام کرد.
کد خبر: ۸۳۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ 18 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،شهرام کرمی در مراسم معارفه اش که امروز (28 اسفند) با حضور مسئولین استانی برگزارشد، به تشریح اولویت‌های دادسرای استان پرداخت و اظهار کرد: در شرایط کنونی دادسرای استان با چهار چالش و مشکل مواجه است که برای رفع آنها با برنامه پیش خواهیم رفت.

وی آمار بالای پرونده‌های ورودی به دادسرا را از جمله این چالش‌ها برشمرد و گفت: تلاش می‌شود با کمک نهادهای سازشی بتوانیم برنامه های پیشگیرانه‌ای را در این زمینه اجرا کنیم.

دادستان کرمانشاه با تاکید بر لزوم رسیدگی به پرونده‌های معوق و رسوب شده در دادسرا، عنوان کرد: این مسئله به یکی از دغدغه‌های مسئولان دستگاه قضا در کشور تبدیل شده که باید برای حل آن تسریعی در رسیدگی به پرونده‌ها داشته باشیم.

وی کاستن از تعداد پرونده‌های موجود در اجرای احکام کیفری و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را از دیگر مشکلاتی عنوان کرد و گفت: برای رسیدگی و رفع آنها برنامه‌هایی خواهیم داشت.

کرمی اضافه کرد: مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه همواره به "حبس زدایی" تاکید دارند، لذا ما نیز در دادسرای استان باید این ذهنیت را ایجاد کنیم که مجازات وظیفه دادسرا نیست، بلکه وظیفه دادگاه است.

وی تاکید کرد: سعی خواهیم کرد تا در دادسرای استان از ابزار بازداشت برای مجازات افراد استفاده نکنیم و اگر هم قراری صادر می‌شود، منجر به بازداشت نشود، مگر در جرائم مهم که می‌تواند منجربه قرار بازداشت موقت شود.

دادستان کرمانشاه در ادامه خط قرمز دادسرای کرمانشاه را برخورد صریح، قاطع و سریع با مخلین نظم و امنیت عمومی در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... اعلام کرد و گفت: در راه مبارزه با مخلین امنیت دادسرا تنها نیست و از همکاری و همراهی ضابطین دستگاه قضایی استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند تعامل خوبی با ضابطین دستگاه قضایی خواهیم داشت، اما استقلال دستگاه قضا را اولویت خود می‌دانیم و این اصل را در صدور رای، تعیین و صدور مجازات حفظ می‌کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار