کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از پلمب ۱۶۴ مرکز عرضه مواد غذایی به دلیل تخلفات بهداشتی مربوط به کرونا در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 21 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهمن خدادادیان با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی در نوروز امسال، گفت: با توجه به بحث شیوع کرونا نظارت‌های بهداشتی از ابتدای اسفندماه و همزمان با شیوع این بیماری در کشور تشدید شده است.

وی افزود: هم اکنون حدود 100 بازرس بهداشت محیط در سطح شهرستان کرمانشاه فعال بوده و طی شیفت‌های کاری مختلف، کار بازرسی از اماکن عمومی و به ویژه اماکن عرضه مواد غذایی را انجام می‌دهند.

خدادادیان با اشاره به آموزش‌ها و هشدارهای بهداشتی به صنوف مختلف، از همکاری اصناف کرمانشاه قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه اصناف کرمانشاه همکاری بسیار خوبی با نیروهای بهداشتی داشتند و بیشتر آنها ترجیح دادند در روزهای شیوع این بیماری کسب و کار غیرضروری خود را تعطیل کنند.

وی افزود: با آموزش‌های بهداشتی صورت گرفته، بسیاری صنوف عرضه مواد خوراکی بویژه نانوایی ها، قنادی ها و قصابی ها نکات بهداشتی را رعایت کرده و همکاری موثری در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری داشتند.

خدادادیان با اشاره به وجود 1100 نانوایی در سطح شهر کرمانشاه، گفت: با بازرسی های صورت گرفته تنها 62 نانوایی رعایت اصول بهداشتی را نداشتند که بعد از اخطارهای بهداشتی پلمب شدند.

وی افزود: در کنار پلمب این تعداد نانوایی، 50 قصابی غیرمجاز، 40 مغازه عرضه مرغ زنده و 12 مرکز عرضه غذای بیرون بَر نیز طی این مدت به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی پلمب شدند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها 80 قلیانسرا و 12 باشگاه ورزشی نیز که بصورت چراغ خاموش فعالیت می کردند طی این مدت شناسایی شده و با ارجاع به اداره کل ورزش و اماکن نیروی انتظامی پلمب شدند.

خدادادیان با اشاره به تعطیلی هتل ها در این روزها، گفت: در بحث رستوران‌ها نیز اصراری بر تعطیلی آنها نداریم و تنها نظارت‌های بهداشتی بر کار آنها تشدید شده است.

وی خاطرنشان کرد: عمده رستوران‌ها به دلیل نبود مشتری و برای پیشگیری از شیوع بیماری، بصورت داوطلبانه کسب و کار را تعطیل کرده‌اند و مابقی مدیران رستوران‌ها نیز همکاری موثری داشته و اجازه شلوغ شدن محیط رستوران را نمی دهند و برگزاری هرگونه مراسم را هم در رستوران خود لغو کرده‌اند.

خدادادیان با بیان اینکه همه این اقدامات در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است، گفت: با این اقدامات زمانی به نتیجه دلخواه می‌رسیم که مردم همکاری موثری داشته و در خانه بمانند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

این کارشناس بهداشت محیط از مردم خواست تا هنگام خرید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با سامانه 190 یا با تماس با شماره 37277973-083 تماس گرفته و تخلفات را گزارش دهند.

وی افزود: همچنین مردم در صورت مشاهده ذبح غیرمجاز دام باید با شماره 512 دامپزشکی و در صورت مشاهده سد معبر توسط دستفروشان با سامانه 137 شهرداری تماس بگیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار