به گفته مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه، پیش‌بینی‌های کوتاه مدت هواشناسی ۹۵ درصد و پیش‌بینی‌های بلندمدت و فصلی ۶۵ تا ۷۰ درصد صحت دارد.
کد خبر: ۸۳۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 23 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمد خسروی به مناسبت روز جهانی هواشناسی(23 مارس، چهارم فروردین) ، از سابقه تشکیل سازمان جهانی هواشناسی و پیوستن ایران به عنوان صد و سومین کشور به این سازمان در سال 1338 یاد و اظهار کرد: هرسال در این روز از طرف سازمان جهانی هواشناسی شعاری در نظر گرفته می‌شود که شعار سال 2020 این سازمان "اقلیم وآب" در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سازمان هواشناسی ایران بین کشورهای منطقه به عنوان یکی از مهمترین مراکز هواشناسی محسوب می‌شود، یادآور شد: سازمان هواشناسی با استفاده از تجهیزات به روز و مدرنی که دارد، در زمینه‌های مختلف از جمله تحقیق و شناخت کامل اتمسفر و کلیه پدیده‌های جوی و همچنین جمع‌آوری، تنظیم و تحلیل اطلاعات و آمارهای هواشناسی اقداماتی انجام می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از اهمیت استفاده از داده‌های هواشناسی در برنامه‌ریزی‌های مختلف کشور یاد کرد و ادامه داد: امروزه از داده‌های هواشناسی در بخش‌های مختلف فعالیت‌های کشاورزی، دامپروری، امور آب، مخازن آبهای زیرزمینی و سطحی، سد سازی، شهرسازی، تامین انرژی، سلامت و بهبود ارتباطات هوایی، دریایی و زمینی، مطالعات زیست محیطی و آلودگی هوا، فعالیت‌های عمرانی، توسعه ای، اقتصادی و علمی، نظامی‏، صنعتی و... استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی از نظر زمانی به پیش بینی‌های کوتاه مدت (72ساعته) و بلند مدت(فصلی) تقسیم می‌شوند، صحت پیش بینی کوتاه مدت را بیش از 95 درصد و صحت پیش بینی فصلی(بلند مدت) را 65 تا 70 در صد اعلام کرد.

خسروی اشاره‌ای هم به وضعیت هواشناسی استان کرمانشاه داشت و عنوان کرد: هواشناسی استان کرمانشاه با دارا بودن127 ایستگاه مختلف هواشناسی به صورت 24 ساعته فعالیت دارد و درغرب کشورتنها استانی است که دارای ایستگاه جوبالای هواشناسی وایستگاه رادار هواشناسی می باشد.

به گفته این مسئول، از این 127 ایستگاهی که در کرمانشاه داریم، 16 ایستگاه به شبکه برخط سازمان هواشناسی متصل است.

وی گفت: برنامه داریم در سال آینده هفت ایستگاه خودکار و تجهیزات ارتباطی دیگر را برای استان تهیه کنیم که با این کار ایستگاه‌های سرپل ذهاب، اسلام‌آباد و روانسر به ایستگاه خودکار مجهز و ایستگاه‌های خودکار سنقروکلیایی، گیلانغرب، صحنه و ایستگاه جنوب کرمانشاه (دانشگاه آزاد اسلامی) ارتقاء یافته و به ایستگاه خودکار جدید مجهز خواهند شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه درباره وضعیت بارش‌های امسال استان نیز عنوان کرد: میزان بارش استان در سال زراعی جاری 363میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته 36 درصد کاهش و نسبت به بلندمدت دو درصد افزایش نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار