یک کارشناس تغذیه به برخی شایعات در روزهای شیوع کرونا اشاره کرد وافزود: متاسفانه برخی شایعه کرده‌اند که با پُرخوری و افزایش حجم غذا، بدن در برابر کرونا قویتر می‌شود که این حرف از اساس اشتباه است و همین پرخوری سلامت افراد را به خطر می‌اندازد.
کد خبر: ۸۳۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 23 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرزاد بابایی، با اشاره به خانه نشین شدن بسیاری افراد به دلیل شیوع بیماری کرونا، گفت: تاکید بر خانه نشینی در این روزها برای حفظ سلامت افراد است و بدین معنی نیست که افراد با پرخوری و یکجانشینی سلامت خود را به خطر بیندازند.

وی افزود: متاسفانه شایعات بی پایه و اساسی در جامعه منتشر می‌شود که افراد هرچه حجم غذای دریافتی خود را افزایش دهند، ایمنی بدنشان بالا رفته و بدن در برابر کرونا مقاوم می شود که این حرف از اساس غلط است.

بابایی تصریح کرد: متاسفانه درکنار افزایش دریافت کالری و پُرخوری در این روزها شاهد بی تحرکی هرچه بیشتر مردم به دنبال خانه نشینی آنها هستیم که این دو در کنار هم موجب افزایش وزن شده و چاقی را در جامعه تشدید می‌کند.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه افراد در روزهای شیوع کرونا بهتر است تغییر چندانی در برنامه غذایی خود ندهند، گفت: توصیه این است که افراد در این روزها اقدام به گرفتن رژیم غذایی نکرده و تغییر محسوسی در برنامه خود ندهند و برنامه غذایی خود را مانند روال گذشته دنبال کنند.

وی افزود: اگر افراد تحت نظر پزشک رژیم غذایی خاصی دنبال می کنند که توصیه می‌شود همان رژیم و برنامه غذایی را ادامه دهند و در غیراینصورت افراد باید از تغییر در برنامه غذایی خود جدا خودداری کنند، چرا که این کار موجب تغییراتی بر روی عملکرد سیستم ایمنی افراد می‌شود که در این شرایط مطلوب نیست.

بابایی تصریح کرد: درکنار حفظ عادات و رژیم غذایی معمول، توصیه می‌شود افراد برای افزایش سطح ایمنی بدن یک برنامه ورزشی روزانه در منزل طراحی کرده و روزانه 20 تا 30 دقیقه را به انجام برنامه های ورزشی هوازی اختصاص دهند.

این کارشناس تغذیه با اشاره به همزمان شدن روزهای خانه نشینی با تعطیلات نوروزی، گفت: متاسفانه برخی مخلفات عید نوروز از جمله شیرینی و آجیل هم در این روزها مشکل مضاعفی برای افزایش وزن و چاقی افراد شده است.

وی یادآور شد: با توجه به بحث بیماری کرونا استفاده از آجیل و شیرینی واقعا توصیه نمی‌شود و افراد اگر خواهان استفاده از آجیل هستند باید از نوع خام آن تهیه کرده و قبل از مصرف حتما حرارت دهند.

وی افزود: در این شرایطِ بی تحرکی و خانه نشینی هم توصیه می‌شود افراد بیش از یک فنجان کوچک آجیل در طول روز مصرف نکنند و میزان مصرف شیرینی آنها هم به اندازه یک یا دو شیرینی خشک کوچک در طول روز باشد.

بابایی یادآور شد: استفاده از شیرینی و مواد شیرین موجب کاهش عملکرد سیستم دفاعی بدن می شود و توصیه می‌شود در این روزهای شیوع کرونا استفاده از این مواد به حداقل خود برسد.

این کارشناس تغذیه نسبت به افزایش استفاده از میوه و سبزیجات در این روزها تاکید کرد و افزود: توصیه می شود با توجه به بحث یکجانشینی افراد و بی تحرکی آنها مصرف کربوهیدارت هایی مانند برنج در برنامه غذایی به حداقل خود برسد.

وی افزود: همچنین توصیه می شود افراد در این ایام مصرف غذاهای چرب را به حداقل رسانده و عمدتا از غذاهای پخته شده استفاده کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار