گزارش اختصاصی تابناک کرمانشاه :
روستای طاقبستان در کنار مجموعه تاریخی طاقبستان شهر کرمانشاه واقع شده که اخیرا ساکنین این روستا تقاضای احداث قبرستان همچون روستاهای دیگر استان داشته و به این امر اقدام نموده اند.
کد خبر: ۸۳۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 24 March 2020

احداث قبرستان با رعایت قوانین و مقررات در طاقبستان مجاز است

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، طی تماس ها و خبرهای مردمی با این خبرگزاری پیگیر ماجرا شده تا از صحت و اصل قضیه با خبر و پیگیر مشکلات مردم آن منطقه شویم.

براساس این گزارش ،اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری و ارگان های مربوطه با دستور دادستانی دیوار و حصاری که توسط مردم روستا احداث شده بود را با حکم دادستان تخریب کردند .

برای پیگیری به میان مردم منطقه رفته و با آنها به گفتگو پرداختیم،مردم این روستا معتقد هستند که همه روستاها قبرستان دارند و آنهانیز  نیاز به قبرستان اختصاصی دارندوباتوجه به اینکه قبرستان قدیمی مدتی پیش توسط دولت تخریب شده حال با داشتن سند و مدرک می توانند قبرستان اختصاصی در این منطقه احداث کنند.

احداث قبرستان با رعایت قوانین و مقررات در طاقبستان مجاز است

در ادامه گفتگو با اهالی این روستا اظهار داشتند :بعد گذشت ۵۰ سال تکلیف ما را روشن کنند اگر روستای طاق بستان در حوزه میراث فرهنگی هست پول و معوض به ما بدهند تا روستا را تخلیه کنیم و اگراینطور نیست اجازه بدهند مثل نقاط دیگر شهر ساخت و ساز کنیم.

برای پیگیری مشکلات این روستا و اطلاع رسانی از وضعیت این موضوع سعید طلوعی شهردار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:احداث قبرستان در روستای طاقبستان کاملا مجاز بوده و منوط به رعایت قوانین و مقررات است.

وی افزود: احداث قبرستان در مجاورت امامزاده ها امری مرسوم و دارای پیشینه طولانی بوده و تنها مشکل دیوارکشی این روستا برای احداث قبرستان فاصله بسیار آن با امامزاده است؛ قبرستان باید کاملا نزدیک به امامزاده بوده وفاقد دیوارکشی باشد.

طلوعی ضمن اشاره به معنوی بودن ساخت قبرستان در روستاها اظهار داشت: متوفیانی که بالغ بر 50 سال ساکن این روستا بوده اند می توانند در این روستا خاکسپاری شوند و هیچ مانع قانونی ندارد.

احداث قبرستان با رعایت قوانین و مقررات در طاقبستان مجاز است

شهردار کرمانشاه با اشاره به وجود قبرستان قدیمی دراین روستا در پایان خاطرنشان کرد: شایعات زیادی در فضای مجازی پخش شده که اصل واقعیت موضوع در این مصاحبه دکر شده است و عدم پاسخگویی شهردار منطقه به تماس تلفنی دادستان به دلیل عدم اطلاع و هماهنگی شهردار منطقه با دادستان جدید بوده است.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار