رئیس هیات ورزش‌های بومی محلی کرمانشاه گفت: این روزها که بسیاری از خانواده‌ها برای در امان ماندن از کرونا خود را در خانه قرنطینه کرده‌اند، بهترین زمان برای پرداختن به بازی‌های بومی محلی است.
کد خبر: ۸۳۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 24 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهرام بهروش، بااشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: بسیاری از خانواده‌های کرمانشاهی نیز همانند سایر مردم کشور برای در امان ماندن از ابتلا به این بیماری خود را در خانه قرنطینه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: ماندن طولانی مدت در خانه گاها باعث بی حوصلگی و کلافگی اعضای خانواده و به ویژه نوجوانان و جوانان می‌شود، برای همین عموما خود را با تلویزیون، فضای مجازی و یا ورزش سرگرم می‌کنند.

رئیس هیات بومی محلی کرمانشاه افزود: یکی از سرگرمی‌های مهمی که در گذشته بسیار بین مردم استان رایج بوده و خیلی از خانواده‌ها نیز در این ایام آن را فراموش کرده‌اند، پرداختن به بازی‌های بومی محلی است.

وی با تاکید براینکه شرایط کنونی بهترین فرصت برای احیاء و توجه به بازی‌های بومی محلی بین خانواده‌ها است، گفت: هرچند بسیاری از این بازی‌ها به دلیل کم توجهی به مرور زمان فراموش شده‌اند، اما معمولا در هر خانواده‌ای بزرگی و یا ریش سفیدی حضور دارد که با این بازی‌ها آشنا است و می‌تواند نحوه اجرای آن را به اعضای خانواده‌اش آموزش دهد.

بهروش تعداد بازی‌های رایج بومی محلی در استان را بیش از 100 بازی عنوان کرد و افزود: برخی از این بازی‌های قدیمی مانند قمچان، چوزان و... را می‌توان در خانه و بصورت خانوادگی برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته که به مانند امروز فضای مجازی حضور گسترده‌ای در زندگی مردم نداشت، خانواده‌ها شب‌های خود را با انجام بازی‌های بومی محلی سرگرم می‌کردند که این امیدواریم در این مدت که باید به اجبار کرونا در خانه بمانیم، توجه دوباره‌ای به این بازی‌ها داشته باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار