شهردار کرمانشاه با بیان اینکه مردم تاقبستان درخواست احیای قبرستان کوچک و قدیمی خود را داشتند، گفت: بعد از محدودیت‌های بسیار میراثی برای مردم این منطقه، این خواسته به حق مردم این منطقه است که با آن موافقت کردیم.
کد خبر: ۸۳۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ 24 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سعید طلوعی، در خصوص جنجال های اخیر پیرامون تبدیل کردن بخشی از پارک شرقی تاق بستان به قبرستان، گفت: چنین صحبتی مطرح نیست و در حقیقت هیات امنای امام زاده ابراهیم(ع) تاقبستان به شهرداری آمده و از جانب مردم تاقبستان تقاضا داشتند که قبرستان محلی که در پشت امام زاده قرار داد را با کشیدن یک دیوار جداسازی کرده و احیا کنند.

وی افزود: قبرستان این منطقه از سالیان گذشته وجود داشته و اهالی قدیمی تاقبستان در آنجا دفن می‌شدند و با توجه به اینکه این قبرستان از قبل وجود داشته، با انجام این کار موافقت کردیم، منوط به اینکه مجوزهای لازم از دستگاه‌های مربوطه از جمله اوقاف، محیط زیست و میراث فرهنگی اخذ شود و نقشه برداری از حریم قبرستان قدیمی و پارک شرقی انجام شود که تداخلی ایجاد نشود و پس از مطرح کردن در کارگروه زیباسازی شهرداری و اخذ مصوبه، اهالی تاق بستان شروع بکار کنند که متاسفانه قدری تعجیل کردند و همین امر باعث نگرانی برخی شهروندان شد.

وی افزود: با توجه به اینکه نقشه برداری انجام نشده بود، اهالی تاق بستان بخش دیگری را دیوار کشی کرده بودند که از سوی شهرداری منطقه جلوی این کار گرفته شد.

طلوعی تاکید کرد: مردم تاقبستان به دلیل محدودیت های میراثی همواره مشکلات فراوانی در بحث ساخت و سازهای خود و سایر مسائل دارند و ظلم مضاعفی است که قبرستان قدیمی آنها را هم از آنها دریغ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام امام زادگان در تمام کلانشهرها از جمله تهران قبرستان محلی کوچکی در اطراف خود دارند از جمله امام زاده عینعلی(ع) در پونک، امام زاده خاتون(ع) در باغ فیض و امام زاده علی اکبر(ع) در چیذر تهران.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: هیات امنای امام زاده ابراهیم(ع) نیز به عنوان نماینده مردم تاقبستان به شهرداری آمدند و خواسته به حق مردم این منطقه را مطرح کردند. این قبرستان از قبل هم بوده و بسیار کوچک است و احیای آن با کشیدن یک دیوار 60 سانتی مشکل حادی نیست.

طلوعی خاطرنشان کرد: شهرداری باید به خواسته مردم شهر وجه کند و وقتی مردم یک منطقه حداقل خواسته ای دارند باید به آن توجه شود.

وی تاکید کرد: این مردم نه برج و بارو ساختند و نه ساختمانهای آنچنانی، تنها یک دیوار 60 سانتی برای احیای قبرستان محلی و کوچک خود کشیده‌اند که حالا اینقدر سر این مسئله سرو صدا و جو سازی می‌شود.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: افرادی که معترضند خود را جای مردم تاقبستان بگذارند. باید به فکر این مردم هم بود، آنها ساکنان قدیمی تاقبستان هستند که حالا از هر جهت تحت فشار و محدودیت قرار دارند و حالا مطالبه قبرستان کوچک و قدیمی‌شان را هم از آنها دریغ می کنیم.

گفتنی است: روز گذشته(دوشنبه)دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در بازدید از این محل دستور قضایی ممانعت از ساخت و ساز در پارک شرقی کرمانشاه را صادر کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار