مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز مبارزه با آفت سنک در تمام مزارع کلزای استان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 25 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرهاد شریفی، با بیان اینکه سال زراعی گذشته شیوع آفت سنک مزارع کلزای استان را تحت تاثیر قرار داد و باعث کاهش عملکرد محصول شد، اظهار کرد: قرار است در سال زراعی جاری برای مقابله با شیوع آفت سنک همه سطح چهار هزار هکتاری کلزای استان علیه این آفت سم پاشی شود.

شریفی با اشاره به انجام اقدامات زودهنگام پیش آگاهی برای مقابله با آفت سنک در مزارع کلزای استان در سال زراعی جاری، ابراز امیدواری کرد: با سم‌پاشی مزارع امسال کاهش عملکرد مزارع کلزای استان به دلیل شیوع آفت را شاهد نباشیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس با اشاره به تدارک سم کافی در استان برای مقابله با آفت سنک، گفت: سم کافی در استان موجود است و هیچ کمبودی برای تهیه سم مورد نیاز کشاورزان نیست.

وی گفت: توصیه می شود کشاورزان کلزاکار سموم را از مراکز معتبر خریداری کرده و برای پیگیری در صورت بروز مشکل حتما فاکتور دریافت کنند.

شریفی با بیان اینکه مبارزه با آفت سنک در مزارع کلزای مناطق گرمسیری استان از هفته گذشته شروع شده، گفت: مبارزه با این آفت در مناطق گرمسیری استان تا آخر فروردین ادامه پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مبارزه با آفت سنک در مزارع کلزای مناطق معتدل استان احتمالا از نیمه دوم فروردین آغاز خواهد شد و در مناطق سرد هم به تناسب شیوع آفت زمان مبارزه به کشاورزان اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار