یک متخصص کودکان و نوزادان گفت: کودکان می‌توانند بدون هیچ نشانه‌ای از کرونا ویروس به عنوان کسانی که بیماری را خفیف‌تر می‌گیرند و ناقل بیماری هستند در ارتباط با خانواده و اجتماع بیماری را پراکنده کنند.
کد خبر: ۸۳۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 28 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،علی کرامتی ، اظهار داشت: براساس اطلاعات منتشر شده از کشور چین، موارد ابتلا به کرونا ویروس خیلی کم در کودکان گزارش شد.

وی ادامه داد: گروه‌های آسیب‌پذیر در بیماری‌های تنفسی معمولا کودکان هستند ولی در مورد این بیماری قضیه عکس بود، به طرز عجیبی این بیماری کودکان را کمتر درگیر می‌کند.

این متخصص کودکان و نوزادان تصریح کرد: 2 فرضیه در ارتباط با اینکه چرا این بیماری کمتر کودکان را کمتر درگیر می‌کرد مطرح بود، شاید سیستم ایمنی کودکان قوی‌تر است که این بیماری را نمی‌گیرند.

وی تصریح کرد: در بیماری کرونا گیرنده‌های خاصی وجود دارد که به واسطه این گیرنده‌ها این بیماری ایجاد می‌شود، شاید تعداد کمتری از این گیرنده‌ها در کودکان تکامل یافته و این ویروس با گیرنده‌های کمتری در بدن کودکان مواجه است و نمی‌تواند به آن بچسبد.

کرامتی یادآور شد: درست است بیماری کرونا ویروس کم‌تر در کودکان شایع است یا به شدت کمتری دیده می‌شود، اما کودکان می‌توانند بدون هیچ نشانه‌ای به عنوان کسانی که بیماری را خفیف‌تر می‌گیرند و ناقل بیماری هستند در ارتباط با خانواده و اجتماع بیماری را پراکنده کنند.

وی با اشاره به مواردی از ابتلا به کرونا در بین گروه‌های سنی کودکان از نوزاد تا 10 ساله در کشور، ادامه داد: این بیماری جدید است، خیلی از نکات آن ناشناخته است، با اعلائم بسیاری متفاوتی ظاهر می‌شود.

این متخصص در خصوص ارتباط برنامه تغذیه کودکان، گفت: سیستم ایمنی وابسته به تغذیه خوب، آرامش و اطمینان خاطر، خواب و ورزش مناسب است.

وی ادامه داد: تغذیه خوب یعنی از همه گروه‌های مواد غذایی استفاده کنند؛ کسانی که مواد غذایی را درست وبه حد کافی مصرف می‌کنند نیازی به استفاده از مکمل ندارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار