دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از زندان مرکزی کرمانشاه بازدید کرد و در دیدار چهره به چهره با برخی از زندانیان در جریان مشکلات و مسائل قضایی آنها قرار گرفت.
کد خبر: ۸۳۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 31 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،شهرام کرمی پس از انجام این بازدید ، بااشاره به تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر اتخاذ سیاست های کیفری مناسب متعاقب انتشار ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: در این راستا دادسرای کرمانشاه تدابیر ویژه‌ای نظیر کاهش ورودی زندان‌ها جز در مواردی که بازداشت متهمان ضرورت دارد را اتخاذ کرده است.

وی تصریح کرد: اقداماتی دیگر همچون اجتناب از صدور قرار بازداشت موقت، اعطای مرخصی به زندانیان و صدور دستورات لازم برای اعطای عفو و پایان حبس به زندانیان را در دستور کار قرار دادیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از افزایش تعداد زندانیانی که در استان به دلیل شیوع کرونا به آنها مرخصی اعطا شده خبرداد و گفت: تاکنون به 1450 نفر از زندانیان استان مرخصی داده‌ایم که مرخصی 327 نفر از این تعداد به دلیل اتمام زمان مرخصی تمدید شد و به مناسبت اعیاد رجبیه هم 374 زندانی مرخصی گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 230 زندانی استان نیز که مدت زمان زیادی تا پایان حبسشان باقی نمانده بود،  مورد عفو قرار گرفتند.

کرمی در ادامه بااشاره به تشکیل کمیته قضایی کرمانشاه و بازدید مستمر قضات از زندانهای استان، گفت: در این راستا صبح امروز(دوشنبه) بازدیدی از زندان مرکزی کرمانشاه داشتیم و در دیدار چهره به چهره با تعدادی از زندانیان در جریان مشکلات و مسائل قضایی آنها قرار گرفتیم.

وی در پایان از صدور دستوراتی برای تسهیل در روند رسیدگی به پرونده های قضایی زندانیان و اتخاذ تصمیماتی جهت مراقبت های امنیتی و بهداشتی از زندان های کرمانشاه خبرداد.

ا

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار