رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۳۸۰ تخت در بیمارستان‌های گلستان و فارابی، برای بستری و درمان بیماران کرونایی استان کرمانشاه آماده خدمات‌دهی است.
کد خبر: ۸۳۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 04 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،محمود‌رضا مرادی ، در توضیح اقدامات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، اظهار داشت: از اوایل بهمن‌ماه سال گذشته، اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی در این زمینه شروع شد.

وی ادامه داد: تاکید بسیار زیادی روی آموزش همگانی و مردمی داشته‌ایم؛ به این صورت که راجع به راه‌های انتقال و علائم بالینی، پیگیری‌ها و پیشگیری‌های لازم را با حساس‌سازی مسؤولان، مدیران استانی و افرادی که تاثیرگذار هستند، در دستور کار داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای همه‌گیرشناسی یا اپیدمیولوژی بیماری ویروس کرونا در استان، گفت: استودیو سلامت را با همکاری صدا و سیما (شبکه استانی زاگرس) راه‌اندازی شده، بدین صورت که با 2 بار پخش زنده (ساعت 10 صبح و ساعت 20 شب) و با دعوت از کارشناسان مختلف جوابگوی سئوالات مردمی هستیم.

وی تصریح کرد: از اوایل اسفندماه 2 بیمارستان،گلستان و فارابی با ظرفیت 380 تخت و 40 تخت آی.سی.یو مختص بیماران کرونایی در کرمانشاه راه‌اندازی شد و همچنین با راه‌اندازی 20 مرکز 16 ساعته در اقصی نقاط استان تلاش کردیم بار مراجعه به بیمارستان‌ها را تا حدممکن کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در خصوص آخرین وضعیت کرمانشاه از لحاظ شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: از روز سوم اسفندماه که اولین مورد بستری را در بیمارستان‌های کرمانشاه داشتیم تا ظهر روز گذشته یک‌هزار و 297 مورد بیمار حاد تنفسی بستری بوده که از این تعداد یک‌هزار و 147 مورد ترخیص و در حال حاضر 120 مورد بستری داریم و از لحاظ پی.سی.آر، 268 مورد مثبت بوده است.

وی اضافه کرد: البته از طریق یافته‌های بالینی و سی.تی.اسکن تعداد بیماران کرونایی تقریبا به بیش از 700 مورد می‌رسد که خوشبختانه اکثریت آن‌ها ترخیص شده‌اند و متاسفانه 30 مورد هم تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

مرادی افزود: از لحاظ پراکندگی بیماری در بعضی از شهرستان‌های استان متاسفانه آلودگی بیشتر است، در شهرستان‌های سنقرو کلیایی و کنگاور تعداد آلودگی نسبت به جمعیت از بقیه مناطق استان بیشتر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی همچنان همگان را به «در خانه ماندن» توصیه کرد و گفت: با توجه به فصل بهار و زیبایی‌های طبیعت و تمایل مردم برای گشت و گذار در فضای باز، پیک این بیماری به همکاری مردم بستگی دارد. مردم همچنان برای کنترل چرخه انتقال بیماری اصل در خانه ماندن را رعایت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار