مدیرگروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه از غربالگری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار کرمانشاهی در بحث بیماری کرونا تا پایان شب گذشته (۱۵ فروردین) خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 04 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،سارا شاه آبادی ، با تاکید بر اهمیت بیماریابی فعال گفت: با شناسایی هرچه سریعتر افراد دارای علائم می توان این افراد را تحت درمان قرار داده و از شیوع هرچه بیشتر بیماری و افزایش فوتی های آن پیشگیری کرد.

وی افزود: در همین راستا بحث غربالگری افراد در خصوص بیماری کرونا از مدت ها پیش در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون از مجموع 571 هزار خانوار کرمانشاهی 509 هزار خانوار معادل 89 درصد خانوارهای استان غربالگری کرونا شده اند.

شاه آبادی تصریح کرد: اگر در بحث غربالگری خانوارها به عدد 90 درصد برسیم تقریبا کار تمام شده است، چرا که مابقی خانوارها یا مهاجرت کرده یا شماره تماس اشتباه دارند که تماس با آنها را دشوار کرده است.

وی افزود: با توجه به بحث غربالگری فردی کرونا، این کار نیز تا حد خوبی پیش رفته و بیش از یک میلیون و 704 هزار نفر معادل 94 درصد کرمانشاهیان در بحث کرونا غربالگری شدند.

مدیرگروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این غربالگری توسط مراقبین سلامت و بهورزان انجام می‌شود و چنانچه افراد دارای علائم باشند، آموزش های لازم به آنها داده شده و افراد بدحال نیز به مراکز 16 ساعته ارجاع می شوند.

وی افزود: در این مراکز چنانچه مشکل بیمار حاد نباشد، دارو تجویز شده و توصیه های لازم صورت می گیرد و درغیراینصورت بیمار جهت بستری به بیمارستان ارجاع می شود.

شاه آبادی در ادامه با بیان اینکه سامانه www.salamat.gov.ir نیز همچنان در بحث بیماریابی فعال است گفت: افراد می توانند با مراجعه به این سامانه علائم بیماری و وضعیت خود را اعلام کنند.

این مسئول افزود: از تمامی افرادی که دارای علائم مشابه سرماخوردگی یا آنفلوآنزا هستند می خواهیم که با مراجعه به این سامانه علائم خود را ذکر کنند، چرا که اطلاعات این سامانه به مراقبین سلامت و بهورزان منتقل شده و وضعیت جسمی افراد از این طریق پیگیری می شود.

شاه آبادی همچنین از مردم خواست تا در صورت تماس شماره 3040 با تلفن و گوشی همراه آنها حتما پاسخگو باشند، چرا که مراقبین سلامت و بهورزان با این شماره جهت غربالگری افراد و خانوارها تماس می گیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار