مدیر جدید حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه می‌تواند پایلوت اعزام هوایی زوار غرب کشور به اماکن زیارتی سوریه باشد، لذا پیگیری این موضوع را در برنامه داریم.
کد خبر: ۸۳۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 05 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حسین نیک روش ، به تشریح برنامه‌های مهم پیش روی خود پرداخت و اظهار کرد: در حوزه اعزام های مربوط به عتبات عالیات با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم استان تلاش می‌کنیم تا پس از فروکش شدن بیماری کرونا، کاروان های ارزان قیمت سفر به عتبات عالیات را با همکاری سایر دستگاه های ذیربط راه اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: طی سالهای اخیر تلاش‌هایی برای راه اندازی این کاروان ها در استان انجام شد، اما بنا به دلایلی متوقف ماند.

مدیر حج و زیارت استان پیگیری برای تبدیل کرمانشاه به پایلوت اعزام های هوایی به سوریه و نجف را از دیگر برنامه‌ها خواند و گفت: باتوجه به زیرساخت‌های خوبی که در استان داریم می‌توانیم پایلوت این اعزام ها باشیم، لذا با همکاری دستگاه‌های ذیربط در استان پیگیر آن خواهیم بود.

وی همچنین به ظرفیت خوب مرز خسروی برای تردد زائرین عتبات عالیات به کشور عراق هم اشاره کرد و افزود: بازگشایی دائمی این مرز که قدیمی ترین راه تردد زائرین به عتبات عالیات بوده یکی از خواسته‌های مردم استان است که امیدواریم با برقراری امنیت کامل و تلاش مسئولین استانی محقق شود.

نیک روش در ادامه از برنامه ریزی برای افزایش تعداد دفاتر زیارتی در استان خبرداد و گفت: هرچند در حال حاضر نزدیک به 18 دفتر زیارتی در سطح استان فعال است، اما برخی شهرستانها فاقد چنین دفاتری هستند.

وی اضافه کرد: به منظور تکریم و تسهیل امور زائرین هم استانی برنامه داریم تعداد دفاتر زیارتی در سطح استان را افزایش داده تا بتوانند بدون مشکل و با کمترین مخاطره در نزدیکترین مکان محل سکونتشان در کاروانها ثبت نام کنند.

مدیر حج و زیارت استان در ادامه درخصوص آخرین وضعیت ثبت نام های حج 1399 هم اعلام کرد: ظرفیت استان کرمانشاه برای حج امسال 785 نفر در قالب سه کاروان اهل تشیع و سه کاروان اهل سنت است.

وی تصریح کرد: ثبت نام از ودیعه گذاران حج تمتع از اواخر سال گذشته شروع شده و تاکنون ظرفیت سه کاروان اهل تسنن بطور 100 درصد پر شده، لذا با توجه به این استقبال در تلاشیم تا ظرفیت کاروانهای اهل سنت استان را افزایش دهیم.

نیک روش اضافه کرد: همچنین تاکنون 40 درصد ظرفیت کاروانهای اهل تشیع تکمیل شده است.

وی در ادامه با رد برخی ادعاها مبنی بر توقف ثبت نام حج تمتع 1399به علت شیوع بیماری کرونا و احتمال لغو مراسم حج تمتع، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا صحبت هایی در این رابطه از سوی مسئولین عربستانی صورت گرفته، اما ما طبق برنامه ریزی سازمان حج امور مربوط به اعزام ها را انجام می دهیم و در صورت هرگونه تغییر در برنامه ها یا ملغی شدن سفر حج اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار