حمیدرضا قاسمی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا تمهیدات و اقدامات گسترده ای توسط اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه انجام گرفته است.
کد خبر: ۸۳۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 06 April 2020

حمیدرضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به تمهیدات گسترده سازمان تامین اجتماعی جهت مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: با فراگیر شدن شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه دستگاه ها و نهادهای مختلف اجرای طیف گسترده ای از اقدامات برای مواجهه با این ویروس کشنده را در دستور کار قرار دادند و تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه اجتماعی کشور مجموعه ای از سیاست ها، ساز و کارها و اقدامات را به اجرا گذاشته است.

وی در ادامه بیان داشت: اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه متناسب با سیاست ها و پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تا قطع کامل زنجیره این ویروس به فعالیت های بازدارنده خود جهت گسترش آن ادامه خواهد داد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد:تمدید دفترچه های درمانی منتهی به بهمن ماه سال ۱۳۹۸ کلیه بیمه شدگان تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹،حذف فرآیند تایید شورای پزشکی در خصوص افرادی که مهلت دفترچه های درمانی آنان زودتر از موعد مقرر (۴ و ۶ ماه) به اتمام رسیده،لغو فرآیند معاینات پزشکی بدو بیمه پردازی برای متقاضیان انعقاد قرارداد بیمه با ماهیت غیراجباری از جمله بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد، ادامه بیمه به طور اختیاری، رانندگان، کارگران ساختمانی و ... تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹،توقف فرآیند معرفی بیمه شدگان به کمیسیون ها و مراجع پزشکی به جهت جلوگیری از مراجعه بیمه شدگان به پزشکان معالج و مراکز درمانی در شرایط شیوع ویروس،تعلیق استعلام از سازمان تامین اجتماعی در خصوص تمدید و یا صدور کارت هوشمند رانندگان و پذیرش تداوم بیمه پردازی بیمه شدگان مورد نظر تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹،موافقت با تداوم بیمه پردازی کارگران ساختمانی استان که کارت مهارت فنی آن ها در بازه زمانی اسفندماه سال ۱۳۹۸ لغایت فروردین ماه سال ۱۳۹۹ منقضی گردیده است از مهمترین خدمات این سازمان می باشد.

قاسمی تصریح کرد:حذف مراجعه حضوری متقاضیان بهره مندی از مزایای مستمری بازنشستگان جهت ارائه و ثبت درخواست به واحدهای اجرایی در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ و تعیین تاریخ ترک کار آن ها به منزله تاریخ درخواست بازنشستگی،حذف مراجعه حضوری افراد جهت دریافت گواهی میزان سوابق پرداخت حق بیمه از طریق اخذ کد رمز ویژه در سامانه غیرحضوری سازمان به آدرس Eservices.tamin.ir،تشکیل کمیته مدیریت بحران جهت مقابله با کرونا و تهیه و تدوین دستورالعمل کاری برای شعب تابعه استان با هدف جلوگیری از حضور فیزیکی مردم و مراجعین به شعب بدون اینکه در کار ضروری آنان خللی وارد گردد.همچنین تهیه محلول و مواد ضدعفونی کننده برای ارباب رجوع ها و پرسنل تهیه دستکش، ماسک و سایر اقلام ضروری،هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان و ستاد کمیته بحران استان جهت انسجام عمل و وحدت رویه در مقابله با ویروس کرونا،تعیین سیاست ها و تمهیدات لازم جهت حمایت از مشاغل و کارفرمایان در شرایط بحران ویروس کرونا از قدامات سازمان تامین اجتماعی استان در راستای ارایه خدمات به مردم در این بحران می باشد.


مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با توجه به لزوم کاهش رفت و آمدها و لغو تجمعات غیرضروری برای کنترل شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل به طور مستقیم تحت تاثیر قرار گرفته اند. برخی از آن ها ناچار به تعطیل کردن کسب و کار خود شده اند و برخی هم به دلیل کاهش مراجعه و تقاضای خانوارها با رکود قابل توجهی مواجه شده اند.

قاسمی در پایان ابراز داشت:سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از مشاغل و کارفرمایانی که در این شرایط بیشترین آسیب را دیده اند تمهیدات از قبیلافزایش مهلت های مربوط به فرآیند انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه بهمن ماه ۱۳۹۸ بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد، ادامه بیمه به طور اختیاری، بیمه شدگان توافقی فعال انفرادی، رانندگان، خادمین ثابت مساجد، باربران، کارگران ساختمانی، قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسه دار و ... لغایت فروردین ماه ۱۳۹۹،توقف انجام بازرسی از کارگاه ها به جز در موارد خاص تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ نموده است.

 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار