فرماندار کرمانشاه از عدم توجه برخی به هشدارها مبنی بر در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال کرونا گلایه کرد.
کد خبر: ۸۳۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲ 07 April 2020

 به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فضل الله رنجبردر جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان کرمانشاه، با اشاره به مثبت شدن آزمایش ،کرونای برخی از ساکنین چهار روستای شهرستان کرمانشاه، گفت: در این روستاها حتی موارد فوتی ناشی از بیماری کرونا هم داشته‌ایم.

رنجبر از دهیاری‌ها و بخشداری‌های این روستاها خواست تا با همکاری شوراها هرچه سریعتر اطرافیان و افرادی که به این روستاها رفت و آمد داشته‌اند را شناسایی و نظارت و رصد کنند تا از انتقال بیماری از طریق این روستاها جلوگیری شود.

وی بر ضرورت مراقبت‌های ویژه بهداشتی مقابله با کرونا، توجیه و آموزش اهالی این روستاها نسبت به رعایت نکات قرنطینه و تردد توسط مرکز بهداشت و بهداری ها تاکید کرد.

رنجبر در ادامه با تاکید بر نظارت بیشتر و بازرسی دقیق بر فعالیت داروخانه ها و مراکز توزیع کننده مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی، گفت: باید بر عرضه این اقلام و قیمت آنها نظارت شود.

وی خواستار حضور پررنگ نیروهای تعزیرات و بازرسان اصناف در سطح شهر کرمانشاه برای نظارت بر قیمت اقلام بهداشتی، ماسک، ژل ضدعفونی و دستکش شد.

وی از صاحبان فروشگاه ها، نانوایی ها و سایر مراکز عرضه هم خواست از مراجعان خود بخواهند فاصله را با هم رعایت کنند.

رنجبر اشاره ای هم به مصوبه جدید ستاد مقابله با کرونا در خصوص بازشدن ادارات از ۲۳ فروردین داشت و گفت: فعالیت اصناف و بازار با مشاغل کم ریسک شروع خواهد شد که اسامی این اصناف و مشاغل به زودی از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به بیشتر شدن ترددها در شهر کرمانشاه در روزهای اخیر، تاکید کرد: از مردم می خواهیم کرونا را جدی بگیرند و از تردد غیرضروری در خیابان ها و معابر صرف نظر کنند.

وی با گلایه از برخی به‌دلیل عدم توجه به هشدارها مبنی بر در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال بیماری، از رسانه‌ها خواست مردم را نسبت به بیماری کرونا حساس‌تر کنند.

وی تاکید کرد: برای قطع زنجیره انتقال بیماری بهترین کار در خانه ماندن و قرنطینه خانگی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار