مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از راه افتادن کاروان‌های "نسیم انتظار" از مبداء هشت بقعه متبرکه استان به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 07 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایسنا،حجت الاسلام محمد صالحی ، گفت: کاروان های نسیم انتظار روز پنجشنبه( ۲۱ فروردین) همزمان با نیمه شعبان از هشت بقعه متبرکه استان شامل امامزاده ابراهیم(ع) طاق بستان، بقعه سیده فاطمه و زیارتگاه و مسجد صاحب الزمان(عج) شهر کرمانشاه، امامزاده باقر(ع) بیستون، امامزاده مهدی(ع) هرسین، امامزاده ابراهیم(ع) کنگاور، امامزاده احمد(ع) سنقر و امامزاده حسن(ع) اسلام آبادغرب راه می افتند و خودروهای آذین بندی شده با مولودی خوانی نشاط و معنویت را در مردم ایجاد خواهند کرد.

وی امیدبخشی را یکی دیگر از رویکردهای مداحان این کاروانها عنوان کرد و افزود: این کاروانها می کوشند روحیه امید و توکل مردم را در این روزهای کرونایی بالا ببرند.

وی با بیان اینکه ارتقاء معنویت و تقویت ارتباط معنوی با امام زمان(عج)از اهداف اجرای این طرح در نیمه شعبان از سوی مجموعه اوقاف است، گفت: کاروان نسیم انتظار ایجاد شادی و نشاط در جامعه را در نیمه شعبان در برنامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: در طرح کاروان نسیم انتظار هیچگونه اجتماعی نخواهیم داشت و کاروانها سیّار بوده و بدون توقف و در حال حرکت به اجرای برنامه می پردازند.

صالحی گفت: این کاروانها مردم را به در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال بیماری و نهایتا شکست بیماری کرونا تشویق می کنند.

صالحی گفت: کاروانهای نسیم انتظار همچنین اهدای تبرکات مهدوی شامل بسته های غذایی، معیشتی وگوشت قربانی ولوازم بهداشتی شامل ماسک، دستکش ومحلول ضدعفونی و... را هم در برنامه دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه گفت: نیمه شعبان امسال برای مقابله با شیوع بیماری کرونا و به منظور حفظ سلامت مردم، برنامه جشن نیمه شعبان در بقاع متبرکه استان برگزار نمی شود.

صالحی با اشاره به برنامه برخی از بقاع برای برگزاری ویژه برنامه های اعیاد شعبانیه در فضای مجازی، تصریح کرد: بقاع متبرکه شاخص استان این ویژه برنامه ها را بدون حضور مردم برگزار می کنند، ضمن اینکه برای تدوین و پخش برنامه های جشن در بقاع متبرکه استان از شبکه استانی زاگرس برنامه ریزی شده است.

صالحی گفت: برای احیا و پخش مناجات‌هایی مثل دعای کمیل، دعای توسل، تلاوت قرآن، زیارت آل یاسین(ع) ودعای هفتم صحیفه سجادیه و...در ایام میلاد بویژه شب تولد حضرت حجت(عج) بااستفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه استانی زاگرس برنامه ریزی شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار